نکات طراحی بنر تبلیغاتی

نکات طراحی بنر تبلیغاتی

بنرها در واقع یکی از وسایل تبلیغاتی مدرن محسوب می شوند، که امروزه بسیاری از افراد و شرکت ها جهت تبلیغات محصولات و خدمات خود از آن استفاده می کنند. بنرهای تبلیغاتی در ابعاد و اندازه و فرمت های گوناگونی تهیه می شود و در واقع دارای ترکیبی از نوشته و عکس های تبلیغاتی هستند که جهت راهنمایی خریداران به سایت و یا مکان مورد نظر جهت خرید و بازدید به کار می رود. بنابراین باید بنر به شکل مناسبی طراحی شود تا سبب جذب مخاطبان بیشتری به سمت شما گردد. در طراحی بنرهای تبلیغاتی باید به نکات  اصلی و ضروری در طراحی توجه کرد که در ادامه به آن اشاره می شود.

نکات مهم در طراحی بنر تبلیغاتی

 

حجم و اندازه مناسب جهت ایجاد طراحی بنر بسیار ضروری است و در واقع سبک و کم حجم بودن اصلی ترین ویژگی بنر تبلیغاتی محسوب می گردد. داشتن جذابیت بخش بعدی در طراحی یک بنر می باشد. جذابیت در واقع اولین چیزی است که سبب می شود تا کاربر به مشاهده یک بنر تبلیغاتی بپردازد. بنابراین چناچه تمایل دارید تا مخاطبان به سوی شما روانه گردد باید در طراحی بنرهای تبلیغاتی خلاقیت و جذابیت را چاشنی کار کنید.

در بین بنرهای تبلیغاتی، بنرهای متحرک جذابیت بیشتری دارند و می توان آن ها در دو فرمتswf , gif  به شکل مناسبی پیاده سازی نمود. بنرهای با فرمت swfیا همان فلش به دلیل این که به شکل انیمیشن های زنده طراحی می گردند بیشتر مورد توجه هستند.

رنگ بخش مهم دیگری در طراحی بنر می باشد. رنگی باید جهت بنر انتخاب شود که علاوه بر جلب نظر کاربر به او حس خوبی القا کند. بنابراین نباید از رنگ های منزجر کننده در طراحی بنرهای تبلیغاتی خود استفاده کنید. بنابراین استفاده از ترکیب رنگ های گرم و گیرا یکی از ابزارهای طراحی موفق بنر تبلیغاتی منظور می گردد. سایز استاندارد و مناسب جهت طراحی بنرهای تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. غالبا در طراحی بنرهای تبلیغاتی اندازه های ۱۲۰*۱۲۰، ۱۲۰*۲۴۰، ۲۰۰*۳۰۰ و… مناسب طراحی بنرهای تبلیغاتی می باشد. البته برخی موارد دیگر از جمله مکان های تبلیغاتی و مقدار فضا را نیز باید در نظر داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید برای طراحی بنر تبلیغاتی خوب حتما نباید یک اندازه استاندارد بنر را از هر آنچه در دست دارید پر کنید بلکه تنها کافی است پیام خود را به خوبی به مخاطب خود در آن انتقال دهید. از جمله بخش های مهم جهت انتقال پیام به مخاطبان در بنرهای تبلیغاتی عکس ها و تصاویر استفاده شده در آن ها هستند، بنابراین باید جهت هر چه بهتر شدن انتقال پیام تصاویر مناسب و با جذابیت بیشتر را در آن قرار دهید. در بنر تبلیغاتی خود به هیچ وجه از شلوغ کاری و یا سادگی بیش از اندازه استفاده نکنید. سعی کنید کلمات جادویی و مناسبی را جهت بنر تبلیغاتی خود انتخاب کنید تا با خوانده شدن آن توسط مخاطب سریعا به سمت شما روانه گردند.

اما مهم ترین بخش جهت طراحی بنر تبلیغاتی استفاده و کمک از یک گروه خوب و حرفه ای و با سابقه و تجربه خوب در این زمینه است این را در نظر داشته باشید همیشه کار را باید به کاردان آن سپرد  تا نتیجه مطلوبی از آن حاصل شود.

حتما بخوانید :

یک پیشنهاد برای شما:

متن بنر تبلیغاتی

متن بنر تبلیغاتی

متن بنر تبلیغاتی اگر چه کوتاه ، اما همواره جزو یکی از اصلی ترین تشکیل دهنده…

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

دو × 1 =