اصول طراحی بروشور

بروشور ها با کاربردی مشابه کاتالوگ می باشند که جهت معرفی محصولات و خدمات شما طراحی می شوند، تفاوت اساسی کاتالوگ و بروشور در این است که کاتالوگ در حوزه جذب نمایندگان فروش و اطلاعات جزئی تر کاربرد دارد و در تیراژ کم تر به چاپ می رسد، اما بروشور در واقع به دست آخرین مخاطب هدف یا همان مصرف کننده می رسد و در تیراژ بالایی به چاپ می رسد. چاپ بروشور عموما در کاغذ هایی با گرم پایین به انجام می شود و در نمایشگاه ها و مکان هایی که استند موسسه یا شرکت قرار دارد، در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

در طراحی بروشور هیچ محدودیت خاصی در خصوص ابعاد طراحی وجود ندارد، همچنین اطلاعات کاربردی و مصرفی محصول یا خدمات در آن گنجانده می شود و عکس های با کیفیت که تاثیر به سزایی در انتخاب و تصمیم گیری مشتری ایفا می کند در آن قرار می گیرد. بیان کاربرد های مختلف محصول و همچنین ذکر مشخصات ظاهری، جنس، ابعاد و… در بروشور بسیار حائز اهمیت است.

در حوزه برند سازی شرکت و محصولات، بروشور در واقع نماینده فروش شما است، به همین جهت انتظار می رود هم چون یک نیروی متخصص در این حوزه اقدام به معرفی برند و محصول شما کند و مشتری را نسبت به خرید و استفاده از محصول شما متقاعد نماید.

معناي لغوي بروشور در دنياي تجارت و كسب و كار، ارايه اطلاعات جامع در خصوص فعاليت يا فرآيند يك محصول است، در واقع بروشور همچون دفترچه  راهنمايی در خصوص محصول عمل مي كند.
در طراحي بروشور، طراح امكان تغيير ابعاد دارد و اين بدان معنا است كه بروشور ارایه شده در ابعاد ١٠*١٠ باشد و مشتري پس از باز نمودن آن و مطالعه با حجم مطلب بیشتر و بروشوري در ابعاد ٢٠*٢٠ مواجه شود، لذا مخاطب اطلاعات زياد تري در خصوص محصول و خدمات مشاهده مي كند. اين قابليت گسترش يافتن بروشور، امكان معرفي بهتر و ارايه اطلاعات کاربردی و مورد نیازرا به مشتري فراهم مي نمايد.

طراحي بروشور با در نظر گيري سليقه كارفرما و طراح به صورت دو لتي، سه لتي و… طراحي مي گردد، اطلاعات مندرج در بروشور تيتر وار، خلاصه، مفيد و به ترتيب اولويت قرار داده خواهد شد لذا شناخت مخاطب اهميت فراواني در اين حوزه دارد، چرا كه با شناخت مخاطب و تحليل روانشناسانه وي، مي توان دريافت چه نوع نوشتار و گرافيكي او را ترغيب به مطالعه بروشور مي نمايد.

نكات مهم در طراحي بروشور
صفحاتي كه بصورت جلد بروشورقرار مي گيرد ترجيحاً بايد داراي هارموني رنگ و فرم باشند

مطالب به ترتيب اولويت و اهميت در بروشور عنوان گردد

اصول گرافيكي به همراه توازن محتوايي عكس و متن در بروشور مي بايست رعايت شور

جنس كاغذ چاپي بر اساس نوع طراحي و همچنين انعطاف لازم جهت تا خوردن آن انتخاب می گردد

تجزيه تحليل مخاطب در انتخاب شكل و فرم طراحي بروشور بسيار حائز اهميت است

جا نمايي لوگو يا آرم، استفاده از رنگ سازماني، حفظ تنوع در طراحي صفحات بروشور از جمله اصول طراحي بروشور به حساب مي آيد

طول و تفسير نوشته ها و توضيحات مخاطب را از مطالعه بروشور دلسرد مي كند، تا حد امكان مختصر و مفيد توضيح دهيد

در آخر، همچون كليه فعاليت هاي حوزه طراحي گرافيكي، خلاقيت را فراموش نكنيد

لوگو ديزاين با در اختيار داشتن تيم حرفه اي طراحى، با تحليل مخاطب هدف و بازار هدف محصولات و خدمات شما  و خلاقيت و تخصص در طراحي، بهترين نتيجه را به شما ارايه خواهد نمود.

متن بنر تبلیغاتی

متن بنر تبلیغاتی اگر چه کوتاه ، اما همواره جزو یکی از اصلی ترین تشکیل دهنده یک طراحی بنر می باشد . هنگامی که به بررسی و مراحل یک طرح تبلیغاتی را مرور می کنیم چند عامل تاثیر بسزایی بر روی کیفیت و ماندگاری یک طرح خواهد داشت ، نه تنها بر روی طرح بلکه بر روی ساختار کلی و نتیجه نهایی تبلیغات شما خواهد گذاشت .

متن بنر تبلیغاتی و نقش آن در تبلیغات

تبلیغات در وسعت فراوانی امکان پذیر است ، متن در تبلیغات در صورت استفاده به موقع و صحیح و دارای یک ایده پردازی خلاقانه می تواند نقش مهمی داشته باشد . اگر به این روز های ثبت آگهی مجازی نگاهی بیاندازیم نقش متن های خلاقانه را به خوبی حس میکنیم ، شرکت هایی که دارای ایده های بازاریابی خلاق بوده و انتقال پیام خود از طریق یک بنر با شعار های تبلیغاتی مناسب میسر می سازند .  در این راستا شرکت ها ، وب سایت های مختلفی موفق شده اند تا میزان فروش محصولات خود را تا مقدار زیادی افزایش دهند .

نمونه متن تبلیغاتی

نمونه متنی که برای شما ذکر میکنیم ، تنها یک مثال در طیف وسیع متون تبلیغاتی می باشد . شما می توانید با خلاقیت خود و متمرکز شدن بر روی یک هدف مشخص به ایده های جدید در متن شعاری خود برسید .

برای مثال شرکت سازیو ( فروشگاه ساز آنلاین ) از شعار زیر برای تبلیغات اینترنتی خود استفاده کرده است که به نظر یک متن مناسب و با کمی خلاقیتی که در آن در نظر گرفته شده ، جزو یکی از متن های خوب برای استفاده شعاری در تبلیغ آنلاین می باشد .

فروشگاه آنلاین خودت رو بساز !

با فروشگاه ساز آنلاین سازیو به راحتی کسب در آمد کنید

دکمه فراخوان ( رایگان شروع کنید )
کلیدهای ارتباطی کوتاه و موثر در این سه آیتم  :

( فروشگاه آنلاین خودت رو بساز ) > نزدیکی ارتباط با کاربر و صحبت بی حاشیه و اشاره مستقیم به نیاز کاربر یکی از شاخصه های این آیتم بشمار میرود .
در بخش دوم ، این شرکت به نوعی با ذکر هویت خود به دنبال راهی برای برند سازی می باشد ، از طرفی با واژه ی مهمی مانند کسب در آمد به دنبال جذب مخاطب بیشتر است .
بخش سوم ، که امروزه لازمه از هر طرح گرافیکی بصری آنلاین بحساب می آید ، دکمه کال تو اکشن می باشد که به نظر به نحو خوب و مناسبی از آن استفاده شده است . با کلمه رایگان و ترکیب آن با واژه شروع کنید ، تحریک کاربر برای اقدام و بازدید از صفحه هدف را ایجاد میکند .
در مجموع باید اشاره کنیم که شرکت فوق ، انتخاب خوبی را برای متون تبلیغاتی خود داشته است و باید منتظر بازخورد مثبت از جانب کمپین خود باشد .

تفاوتی ندارد شما نمونه متن برای تبلیغ کانال تلگرام خود ایجاد کنید و از آن بهره بگیرید و یا از آن در تبلیغات آنلاین خود را استفاده کنید ، مهم استفاده به موقع و انتخاب یک متن خوب و تاثیر گذار برای آگهی می باشد . اگر شما به موارد مهمی که میتوانند بر روی مخاطبان و افزایش فروش شما تاثیر گذار باشند را با دقت بررسی و با استراتژی مناسب پا به عرصه نمایش آگهی بگذارید ، به طور طبیعی بازخورد خوبی در نتیجه نهایی برای شما به همراه خواهد داشت .

تفاوت انتخاب متن برای بنر کانال و دیگر تبلیغات

در روزهایی که کانال های تلگرام محیطی برای تبلیغات بنری رایگان برای شرکت ها فراهم می کند این موضوع سبب شده است تا اکثر سایت های کوچک و بزرگ از این روش برای نمایش آگهی خود و معرفی خدمات و محصولات خود بیشتر استفاده کنند . از ساختار بنر نمی توان تفاوت زیادی را شاهد بود ، بیشترین تفاوت در تعداد کاراکتر های نمایشی متون بوده و بدلیل ویژگی پیام رسان ها ، این امکان برای شما فراهم می شود تا بتوانید علاوه بر Banner  خود که دارای شعارهای تبلیغاتی ست ، تعداد کاراکتر های توضیحی دیگر به Banner در ادامه تبلیغ اضافه کنید . و ترکیبی از طرح و متن را به اشتراک بگذارید .

منبع : ilogodesigners

ویژگی های تبلیغات بنری ایده آل

امروزه با توجه به هدفمند شدن دنیای تبلیغات در وب سایت های اینترنتی ،این موضوع سبب شده است تا مدیران تبلیغ دهنده به موارد مرتبط به آگهی ها با دقت بیشتری نسبت به تبلیغ خود اگاهی داشته باشند و از سوی دیگر طراحان حوزه تبلیغات اینترنتی به ویژه طراحی بنر ، دقت و بروز رسانی دقیق تری در امر تکنیک های بصری جهت افزایش مخاطب را داشته باشند .

افرادی که تمایل دارند تبلیغات آنلاین را به بهترین شیوه برای نمایش کاربران قرار دهند پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنند . ما در این مطلب اشاره دقیق به آیتم ها و جنبه های مختلف تبلیغات بنری در سایت اینترنتی خواهیم داشت و به شما پیشنهاداتی ارائه می دهیم تا بتوانید آگهی های خود را به نحوی به نمایش در آورید که بازخورد چشم گیری برای شما همراه داشته باشد .

در تبلیغات آنلاین راه های متفاوتی پیش روی شماست ، تنوع در فرم های نمایش و شیوه های گوناگون سبب شده است تا مدیران آگهی دهنده بتوانند به صورت هوشمندانه و هدفمند تر نوع آگهی خود را انتخاب کنند . در اینجا ما به یکی از رایج ترین و محبوب ترین نوع نمایش اگهی پرداخته و با راه کار هایی که در اختیار شما قرار میدهیم ، شما را برای داشتن تبلیغ موفق و موثر راهنمایی خواهیم کرد .

استفاده از تبلیغات بنری و تکنیک های دقیق

برای داشتن یک بنر تبلیغاتی جذاب ، استفاده از استاندارد های موجود در این حوزه کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد ، هنگامی که شما تنها در صفحه ی اینترنتی یک طرح مشاهده کنید ، عملکرد پیچیده ای نداشته و به سادگی قابل نمایش و جذب مخاطب بوده و کار دشواری برای شما به همراه ندارد ، اما دغدغه ی اصلی مدیران تبلیغ دهنده ( شرکت هایی که قصد قرار دادن تبلیغات در وب سایت هدف را دارند ) این است که آیا تبلیغ آن ها در جایگاه هایی که تعداد زیادی تبلیغ بنری ، با جذابیت های زیاد وجود دارد ، بنر آن ها به خوبی دیده می شود یا خیر ؟ . پاسخ به این سوال به بررسی های متعددی احتیاج دارد ، چرا که تکنیک ها و ویژگی های مختلفی باید برای یک Banner تعریف شده باشد .

۱- یک استراتژی ایده آل و نسبتا دقیق
این آیتم یکی از مهمترین عوامل موثر در مسیر موفقیت آگهی شما می باشد و به در اولویت اول برای شما مشخص کرده ایم ، توجه داشته باشید هدف شما از تبلیغات چیست ! آیا به این موضوع کرده اید ؟ . منظور این است که باید از شروع کار تا انتهای آن را بررسی کرده باشید ، وقتی به بررسی جنبه های مختلف ثبت یک آگهی می پردازید باید برای خود مشخص کنید که اگر برای فروش یک محصول یا معرفی خدمات خود میخواهید اینکار را انجام دهید ، آمادگی اینکار را دارید ؟ .

این مساله ی بسیار مهمی است که البته این روزها کمتر شاهد کم دقتی در این موضوع هستیم اما همچنان هستند شرکت هایی که از پله دوم که شروع تبلیغات است قدم بر میدارند . در مرحله اول شما باید یک محصول مفید یا خدمات مفیدی برای ارائه به مشتریان و کاربران هدف داشته باشید ! خدمات خود به یک ایده آل رسانده و سپس به معرفی آن از طریق تبلیغات بپردازید . در غیر اینصورت در همین ابتدا شکست را برای خود تضمین کرده اید .

۲- محتوای متنی خوب و مناسب :
اگر بدانید انتخاب یک متن متناسب برای معرفی خدمات شرکت ، تا چه میزانی اهمیت دارد مطمئنا از همین امروز به فکر تغییر شعار ها و یا انتخاب متن با یک دقت بیشتری به این موضوع خواهید افتاد . همانطور که در { متن بنر تبلیغاتی } به این مساله با اشاره دقیق تری پرداخته ایم . محتوا یا همان شعار تبلیغاتی شما نقش اساسی در تبلیغ شرکت ایفا می کند و نگاه ویژه به این موضوع می تواند کمک بسیار زیادی برای اثر بخشی بیشتر بنر شما داشته باشد .

۳- ساده ، اما خلاق :
خلاق باشید و خلاقانه طراحی کنید ، اما سادگی را فراموش نکنید . این روز ها دید بیننده به آگهی کاملا متفاوت از گذشته رسیده است . بیننده ی آگهی ، کم حوصله و البته باهوش تر از قبل هستند و به سادگی نمیتوان با طرح های شلوغ و خسته کننده آن ها را فریب داد . طرح شما باید بر یک استاندارد و اصولی طراحی شود که در آن خلاقیت و جذابیت با یک سادگی خاص به نمایش در آید . نمیتوان طرح ساده در نظر گرفت و در آن هیچ نقاط قوتی قرار نداد .

سفارش طراحی کاور

 

۴- مخاطب شناسی و هدف درست !
بسیار مهم است اینکه شما مخاطب خود را به خوبی بشناسید . شما نمیتوانید یک گوشی موبایل که محصول شماست را برای سنین کودکان تبلیغ کنید . حتما باید تحقیق کنید که در رده سنی خریداران تلفن همراه بیشتر است و در ادامه برای باید یک جایگاه مناسب برای هم نمایش تبلیغ خود در نظر بگیرید .

مثال :

خواهان گوشی همراه با درصد زیادی نوجوانان و جوانان هستند ، تا اینجا کار به یک طرح جواب پسند و انگیزشی احتیاج است . در ادامه باید یک وب سایت خوب و کاملا مناسب برای نمایش آگهی انتخاب کنید ، مثلا یک وب سایت ورزشی گزینه ی مناسبی در این حوزه خواهد بود . جوانان و نوجوانان زیادی به این وب سایت ها مراجعه میکنند و قالبا افرادی هستند که از گوشی های هوشمند بهره مند هستند که از این رو بهترین گزینه برای نمایش بنر شما می باشد .

۵- اندازه یا سایز Banner
اندازه ها در سایت های اینترنتی متفاوت است ، گویا دستمان این روز ها خیلی بازتر از قبل شده و میتوانیم تبلیغات بنری خود را با شرایط مختلف مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم .

در حدود ۱۷ سایز استاندارد موجود در طراحی بنر ما میتوانیم آن ها را به سه بخش تقسیم کنیم . تبلیغات بزرگ ، کوچک و متوسط . که هر کدام دارای ویژگی و یا معایبی هستند .

اگر میتوانید و بودجه مناسبی در اختیار دارید ، بهترین گزینه استفاده تمام سایز ها می باشد ، اما اگر محدودیت هایی در سرمایه گذاری در تبلیغات دارید ، استفاده از اندازه های متوسط ، گزینه مناسبی برای شما می باشد .

منبع : ilogodesigners.ir

نکات طراحی بروشور

بروشور ها با کاربردی مشابه کاتالوگ می باشند که جهت معرفی محصولات و خدمات شما طراحی می شوند، تفاوت اساسی کاتالوگ و بروشور در این است که کاتالوگ در حوزه جذب نمایندگان فروش و اطلاعات جزئی تر کاربرد دارد و در تیراژ کم تر به چاپ می رسد، اما بروشور در واقع به دست آخرین مخاطب هدف یا همان مصرف کننده می رسد و در تیراژ بالایی به چاپ می رسد. چاپ بروشور عموما در کاغذ هایی با گرم پایین به انجام می شود و در نمایشگاه ها و مکان هایی که استند موسسه یا شرکت قرار دارد، در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

در طراحی بروشور هیچ محدودیت خاصی در خصوص ابعاد طراحی وجود ندارد، همچنین اطلاعات کاربردی و مصرفی محصول یا خدمات در آن گنجانده می شود و عکس های با کیفیت که تاثیر به سزایی در انتخاب و تصمیم گیری مشتری ایفا می کند در آن قرار می گیرد. بیان کاربرد های مختلف محصول و همچنین ذکر مشخصات ظاهری، جنس، ابعاد و… در بروشور بسیار حائز اهمیت است.

در حوزه برند سازی شرکت و محصولات، بروشور در واقع نماینده فروش شما است، به همین جهت انتظار می رود هم چون یک نیروی متخصص در این حوزه اقدام به معرفی برند و محصول شما کند و مشتری را نسبت به خرید و استفاده از محصول شما متقاعد نماید.

معناي لغوي بروشور در دنياي تجارت و كسب و كار، ارايه اطلاعات جامع در خصوص فعاليت يا فرآيند يك محصول است، در واقع بروشور همچون دفترچه  راهنمايی در خصوص محصول عمل مي كند.
در طراحي بروشور، طراح امكان تغيير ابعاد دارد و اين بدان معنا است كه بروشور ارایه شده در ابعاد ١٠*١٠ باشد و مشتري پس از باز نمودن آن و مطالعه با حجم مطلب بیشتر و بروشوري در ابعاد ٢٠*٢٠ مواجه شود، لذا مخاطب اطلاعات زياد تري در خصوص محصول و خدمات مشاهده مي كند. اين قابليت گسترش يافتن بروشور، امكان معرفي بهتر و ارايه اطلاعات کاربردی و مورد نیازرا به مشتري فراهم مي نمايد.

طراحي بروشور با در نظر گيري سليقه كارفرما و طراح به صورت دو لتي، سه لتي و… طراحي مي گردد، اطلاعات مندرج در بروشور تيتر وار، خلاصه، مفيد و به ترتيب اولويت قرار داده خواهد شد لذا شناخت مخاطب اهميت فراواني در اين حوزه دارد، چرا كه با شناخت مخاطب و تحليل روانشناسانه وي، مي توان دريافت چه نوع نوشتار و گرافيكي او را ترغيب به مطالعه بروشور مي نمايد.

نكات مهم در طراحي بروشور

صفحاتي كه بصورت جلد بروشورقرار مي گيرد ترجيحاً بايد داراي هارموني رنگ و فرم باشند مطالب به ترتيب اولويت و اهميت در بروشور عنوان گردد. اصول گرافيكي به همراه توازن محتوايي عكس و متن در بروشور مي بايست رعايت شور جنس كاغذ چاپي بر اساس نوع طراحي و همچنين انعطاف لازم جهت تا خوردن آن انتخاب می گردد تجزيه تحليل مخاطب در انتخاب شكل و فرم طراحي بروشور بسيار حائز اهميت است جا نمايي لوگو يا آرم، استفاده از رنگ سازماني، حفظ تنوع در طراحي صفحات بروشور از جمله اصول طراحي بروشور به حساب مي آيد طول و تفسير نوشته ها و توضيحات مخاطب را از مطالعه بروشور دلسرد مي كند، تا حد امكان مختصر و مفيد توضيح دهيد . در آخر، همچون كليه فعاليت هاي حوزه طراحي گرافيكي، خلاقيت را فراموش نكنيد لوگو ديزاين با در اختيار داشتن تيم حرفه اي طراحى، با تحليل مخاطب هدف و بازار هدف محصولات و خدمات شما  و خلاقيت و تخصص در طراحي، بهترين نتيجه را به شما ارايه خواهد نمود.

نیاز به طراحی کارت ویزیت

چرا طراحی کارت ویزیت در عصر حاضر که از کودکان تا بزرگسالان همه دارای وسیله دیجیتال هستند یا به گوش خود اکتفا می کنند، نیاز است؟ آیا می توان گفت کارت ویزیت سنتی زائد یا از مد افتاده است؟ همانطور که می دانید طراحی کارت ویزیت دارای انواع و اقسام مختلفی است و می توان گفت بیزینس کارت هنوز جایگاه موثر خود را حفظ کرده است.

۷ دلیل که شما نیاز به طراحی کارت ویزیت دارید

در اینجا ۷ دلیل که شما نیاز به طراحی کارت ویزیت دارید و چرا هنوز هم باید زحمت داشتن کارت های ویزیت چاپی برای کسب و کار های خود را در بکشید ارائه شده است.

۱-     دستگاه های دیجیتال مانند تلفن های هوشمند همه جا هستند.

شما می توانید اطلاعات خود را برای دیگران ایمیل کنید اما این امر مستلزم گرفتن آدرس ایمیل اشخاص است.

درست است که برخی دستگاه های دیجیتال، مانند گوشی های اندروید یا اپل اجازه مخابره اطلاعات از یک گوشی به دیگری را می دهند اما تنها از یک تلفن سازگار به دیگری امکان پذیر است و در اینجا ساخت کارت های ویزیت، یکبار دیگر گزینه بهتری می باشد.

۲-     برخی افراد دستگاه دیجیتال ندارند.

برخی افراد گوشی هوشمند ندارند و حتی از کامپیوتر ها هم به طور منظم استفاده نمی کنند.

۳-     کارت ویزیت از کار افتادگی یا خرابی ندارد.

غیرقابل دسترسی به علت قطع اینترنت در کارت ویزیت ایجاد نمی شود و می توانید از آن ها در کنفرانس ها یا شرایطی که تلفن های همراه باید خاموش باشند مانند هواپیما یا بیمارستان استفاده کنید.

۴-     طراحی کارت ویزیت موجب ایجاد مشروعیت در کسب و کار شما می شود.

مردم می خواهند با کسب و کاری معامله و سروکار داشته باشند که قابل اعتماد هستند و هنگام مواجه شدن با کسب و کار های نو ظهور، آن ها را از روی ظاهر و آنچه دیگران در مورد آن می گویند، قضاوت می کنند.

۵-     بیزینس کارت ها فرصت های تبلیغاتی را فراهم می کنند.

۶-     طراحی کارت ویزیت در برخی شرایط یا فرهنگ ها برای تعامل و معاملات ضروری است.

تبادل کارت ویزیت برای برقراری روابط تجاری در بسیاری کشور ها مرسوم است.

۷-     کارت ویزیت ها، شبکه های ارتباطی را تسهیل می بخشند.

شبکه های مجازی و آنلاین برای ارتقاء کسب و کار هستند. اما کارت ویزیت نقش مهمی در ایجاد روابط رو در رو و پیدا کردن فرصت های تجاری و افزایش فروش را دارد.

نکات طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت دارای استاندارد هایی می باشد که شامل اطلاعات تماس هستند. در طراحی بیزینس کارت ها نام یک شخص، آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس وب سایت و نام شرکت بیان می شود و رعایت برخی نکات طراحی کارت ویزیت و در نظر گرفتن موارد زیر نیز در توصیه می شود.

·       برابر کردن سبک عناصر

·       پرداختن به عناصر جهت ایجاد یک طراحی خوب

·       رنگ ها: رنگ های تصاویر، فونت و تصویر پس زمینه

·       شکل و ظاهر: شکل و فرم اشاره به اشکال در سبک و طرح حروف دارد.

·       اندازه: توجه به حروف مهم است.

·       وزن: ضخامت حروف

·       فضای سفید: فضای استفاده نشده و خالی در بین تصاویر و متن است.