تعریف طراحی بنر

بنر ها یکی از مهمترین ارکان حیاتی در معرفی و تبلیغات به حساب می آیند، بنر ها در حوزه های مختلف با اهداف متفاوتی طراحی می شوند، اهدافی همچون اطلاع رسانی، معرفی، توصیه و… که در تمامی آن ها هدف اصلی دیده شدن است. این هدف تنها زمانی محقق می شود که طراح بصورت حرفه ای و با به کار گیری ابزار خلاقیت که از ملزومات کار یک طراح حرفه ای است، استفاده نماید و با در نظر گیری هدف شما از طراحی بنر نتیجه ای مطلوب به شما ارائه نماید.
طراح بنر به اصول طراحی بنر آشنایی کافی دارد و همچنین با اشراف به المان های گرافیکی مرتبط با موضوع، می تواند با به کار گیری کمترین المان و کلمات اضافی، بنری خلق کند که منظور و هدف را به راحتی به مخاطب هدف منتقل نماید. متاسفانه در بسیاری موارد شاهد هستیم، طراحان غیر متخصص اقدام به استفاده از چندین رنگ و المان به همراه توضیحات و کلمات غیر ضروری در یک بنر می نمایند که همین امر موجب گیج کردن مخاطب در، دریافت موضوع مورد بحث در بنر می نماید و به راحتی مخاطب یا مشتری از دست خواهد رفت.
طراحی بنر با اهداف متفاوتی انجام می شود، در برخی موارد بنر ها به صورت چاپی مورد استفاده قرار می گیرد (در گذشته کاربرد بنر فقط همین نمونه بود) و در بسیاری موارد عصر کنونی، جهت درج در وب سایت ها ی گوناگون و کاربرد تبلیغاتی از آن استفاده می شود، لذا به دلیل تغییرات گوناگون در سایز تبلیغات که در ساختار سایت های مختلف شاهد آن هستیم، نیازمند طراحی بنر در ابعاد گوناگون می باشیم. این امر موجب شده طراحان غیر حرفه ای در طراحی بنر های تبلیغاتی که در ابعاد مختلف انجام می شود، دچار مشکل شده و از طراحی منصرف شوند و یا نتیجه ای غیر قابل استفاده ارائه نمایند که مشتری صرفاً با تاثیرات منفی آن مواجه خواهد بود و هزینه های انجام شده برای تبلیغات صرفا به یک ضد تبلیغ بدل خواهد شد.
در اینجا می توان دریافت، میزان اثرگذاری مثبت و منفی بنرهای تبلیغاتی بسیار بالاست، لذا اشخاص و شرکتها و موسسات نباید به هیچ وجه نسبت به سپردن طراحی بنر به افراد غیر متخصص اقدام نمایند، چراکه اثرات منفی آن در درجه اول به کسب و کار و اهداف آنان بر می گردد.
در بسیاری موارد شاهد بوده ایم، طراحی گرافیکی موفق همچون سکوی پرتاب برای معرفی یک محصول یا خدمات عمل نموده، به طوری که با تحلیل نتایج به دست آمده از مخاطبان حاکی از جذب اولیه شان به وسیله بنر گرافیکی بوده و این جلب توجه موجب ترغیب مخاطبان به مطالعه و کنجکاوی در بدنه اصلی کسب و کار یا خدمات شده است.
گروه طراحی لوگو دیزاین با سالها تجربه در زمینه طراحی بنر های موفق تبلیغاتی، و آشنایی کامل با اصول طراحی منطبق با برند سازی، و همچنین تحلیل و شناسایی مخاطب هدف در هر شاخه ای، اقدام به ثبت سفارشات طراحی گرافیکی حرفه ای در سطح گسترده نموده است.

تعریف طراحی لوگو

قبل از شروع برای طراحی کارت ویزیت یا انتخاب رنگ ها برای سربرگ نیاز به یک لوگو برای برجسته ساختن نام شرکت خود دارید. لوگو یکی از مهمترین عنصر طراحی شرکت شماست زیرا اساس و پایه برای اصول دیگر بازاریابی از جمله نوشت افزار، بسته بندی، مواد تبلیغاتی و نشان ها است.
طراحی لوگو برای کارآفرینان از جمله املاک و مستغلات، فن آوری، انتشارات، آموزش گاه و … به صورت حرفه ای و متناسب با نیاز ها انجام می شود بایستی مکمل کسب و کار باشد. این طراحی با استفاده از نام کسب و کار و انتخاب قالب مناسب انجام می شود. یک طراحی لوگو حرفه ای بدون محدودیت در قالب ها، تم و رنگ ها بوده و کاملا منحصر به فرد طراحی و سفارشی سازی می شود.
یک عنصر و اساس شناخت پذیر در طراحی گرافیک، اغلب شامل یک نام، نماد یا علامت تجاری برای بیان و نمایش دادن یک سازمان یا محصول می باشد.
در تعریف طراحی لوگو می توان گفت لوگو یک نماد منحصر بفرد می باشد که بخش جدایی ناپذیر یک شرکت است و بصورت گسترده در بازاریابی محصولات و خدمات شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. یک لوگوی شناخته شده، نشان دهنده حسن نیت شرکت بوده و موجب حفاظت از مالکیت معنوی آن می شود.
طراحی لوگو بعنوان یک سمبل گرافیکی نشان دهنده یک شخص، شرکت یا سازمان می باشد. بطور معمول بسیاری از برند ها یک لوگوی تایپوگرافیک دارند که به وضوح نام سازمان را نشان می دهد. اما در صورتی که یک آرم به اندازه کافی مشهور باشد مانند نایک، نیازی به استفاده از نام شرکت در آن نیست.

انواع طراحی لوگو

انواع طراحی لوگو به سه نوع اصلی و پایه تقسیم می شوند.
• لوگو تصویر (متشکل از آرم یا نماد)
• لوگو تایپ (لوگوی نوشتاری)
• لوگو ترکیبی (ترکیبی از لوگو تصویر و لوگو تایپ)
لوگو تصویر : طراحی آرم شرکت یک علامت یا نشانه منحصربفرد ایجاد شده برای محصول، خدمات یا یک شرکت می باشد که به نمایندگی از طرف شرکت، آن ها را معرفی می کند.
لوگو تایپ : هر گونه شکل و پیکربندی الفبایی در طراحی لوگو برای شناسایی و نمایش نام منحصربفرد محصول، خدمات، شرکت و یا نشریه می باشد.