ابعاد و اندازه کارت ویزیت

از جمله بخش های مهم جهت طراحی کارت ویزیت می توان به ابعاد و اندازه کارت ویزیت اشاره کرد. شاید سوالی که بیشتر افراد در ذهن دارند این است که ابعاد کارت ویزیت از کجا ایجاد شده اند؟ در پاسخ به این سوال باید در ابتدا در مورد چاپ کارت ویزیت صحبت شود. کارت ویزیت با چاپ دیجیتال، کارت ویزیت با چاپ افست، چاپ لتر پرس و… از جمله نمونه های چاپ کارت ویزیت می باشند.
چاپ دیجیتال کارت ویزیت در بین چاپ های دیگر سرعت بیشتری دارد. با استفاده از این نوع چاپ کارت ویزیت شما با سرعت زیاد تعداد بالایی کارت ویزیت را می توانید چاپ کنید. این روش بیشتر جهت کارایی فوری صورت می گیرد. استفاده از یک ابعاد استاندارد موجب مزایای زیادی می شود.

از جمله مزیت های اصلی آن ارزان بودن آن است، علت نیز متداول بودن آن است. مزیت بعدی استفاده از ابعاد استاندارد این است که به راحتی قابل تشخیص بوده و در کیف های جاکارتی قرار می گیرند. البته این قضیه به این معنی نیست که نمی توان اندازه کارت ویزیت را تغییر داد و یا شکل های متفاوتی از آن را طراحی نمود. بلکه روش های مدرن برش و چاپ کارت ویزیت با این چاپ نیز امکان پذیر است و تنها مشکل آن بالا رفتن هزینه به دلیل پرت کاغذ و نوع هزینه ای طراحی آن می باشد.

در چاپ افست به لحاظ هزینه و قیمتی به صرفه تر بوده و جهت سفارشات با تعداد زیاد کاربرد دارد، در این نوع از چاپ اندازه کارت ویزیت طبق تعریف دستگاه و یک استاندارد مشخص صورت می گیرد. در چاپ لتر پرس کارت ویزیت ظاهر کارت تغییر کرده و به شکل دندانه دار و با نوشته های برجسته ظاهر می گردد. این نوع از کارت های ویزیت امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده و طرفداران زیادی این نوع از چاپ را برای کارت ویزیت خود خواستار هستند.

اندازه کارت ویزیت استاندارد

همان طور که عنوان شد استاندارد خاص و بین المللی برای کارت ویزیت تعریف نشده ولی برای سهولت استفاده از آن، چاپ راحت تر و قیمت به صرفه تر بر طبق استانداردهایی که دستگاه چاپ قادر به چاپ و تولید آن می باشند می توان اندازه کارت ویزیت را به دو دسته تقسیم بندی نمود:
• جهت کارت ویزیت هایی مانند سلفون براق، مات، سوسماری، لیبل، کتا، نویووی ، لمینیت براق، مات و برجسته ویزیتی می توان استاندارد ۸٫۶ *۴٫۲سانتی متر را در نظر گرفت.
• جهت کارت ویزیت هایی مانند لمینیت مات و براق بزرگ، لمینیت برجسته بزرگ، سلفون مات دور گرد حرارتی، سلفون مات برجسته با ابعاد ۹*۶سانتی متر در نظر گرفته می شود.

اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ حرفه ای

تنها با به کارگیری اصول ساده ای می توان طراحی کاتالوگ را فراتر از مرز هایی که هر طراح دارد برد و بدان روح تازه ای بخشید. طراحی کاتالوگ دقیقا مشابه طراحی یک ساختمان و تصمیم پیرامون معماری آن است. اگر طراحی کاتالوگ را به افراد کم تجربه واگذار کنید ممکن است در این میان ضعف هایی در کار خود متحمل شوید؛ اما برای یک طراح حرفه ای این مسائل مطرح نیست و می توانید با خیال راحت و تکیه بر اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای توسط طراح از کیفیت نهایی کار خود راضی باشید.
برای آشنایی با این اصول شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کنیم.

آشنایی با اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای

به طور کلی اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ در موارد زیر خلاصه می شود:
• ترکیب عناصر در گروه های مختلف
• تراز بندی عناصر در طراحی کاتالوگ
بعد از توجه به این دو اصل موارد دیگری برای طراحی کاتالوگ اهمیت می یابند:
• ثبات و وحدت بصری در طراحی
• کنتراست و فضای سفید در کاتالوگ
مسلما به کار گیری همزمان این اصول بهترین نتیجه را برای شما تضمین خواهد کرد. در این مطلب با دو اصل ابتدایی ترازبندی و ترکیب عناصر محتوا آشنا خواهید شد.
ترکیب عناصر در گروه ها
این که کاربر به سادگی بداند چشم هایش به دنبال چه عنصری باشد و چه بخشی را با خیال راحت دنبال کند به ترکیب عناصر در گروه ها باز میگردد. در این اصل مهم اطلاعات را در گروه های مختلف اما کوچک طبقه بندی می کنیم و اگر قرار است تیتر خاصی داشته باشیم که به بقیه محتوا مرتبط است سعی می کنیم آن ها را در طراحی کاتالوگ یکی کنیم.
ترازبندی عناصر
گاهی تنوع مطالب و حجم آن ها سبب می شود تصور کنید مطالب به صورت تصادفی در طراحی کاتالوگ چیده شده اند. ترکیب محتوا به همراه ترازبندی دقیقا بخشی از اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ حرفه ای است که چینش تصاویر و متون را منطقی تر می کند.

نکات الهام بخش برای آغاز طراحی بروشور

بروشور مجموعه ای حاوی اطلاعات کاربردی است که به شکل های مختلف و طرح های گرافیکی متنوعی قابل طراحی و عرضه است. شاید در نگاه اول طراحی بروشور ساده باشد؛ اما بروشور نیز مشابه با کاتالوگ، کارت ویزیت و سایر ابزارهایی که معرف یک گروه فعال و شرکت معتبر در کسب و کار هستند مهم است و هر چه قدر خلاقانه تر و خاص تر طراحی شود معرفی نامه بهتری برای آن شرکت خواهد بود.
آغاز طراحی بروشور مهم ترین گام ها در شکل گیری طراحی برتر است. پیش از این که کار طراحی بروشور را آغاز کنیم بهتر است با چند نکته ساده اما الهام بخش برای آغاز طراحی بروشور درصد موفقیت و بازدهی کار خود را در آینده بالا ببریم.

آموزش نکات الهام بخش برای آغاز طراحی بروشور

پیش از هرچیز به کاربرد در طراحی بروشور دقت کنید
یک کتاب حاوی مطالب متعددی است؛ اما همیشه تمام قسمت های آن برای خوانندگان کاربردی نیست. بهتر است پیش از اقدام به طراحی بروشور به کاربرد آن دقت شود. با توجه به این که در بروشور فضای کمتری در اختیار داریم این اوج هنر متخصصین در طراحی بروشور است که بتوانند با کمترین فضا بیشترین تاثیر را روی خوانندگان بگذارند.
استفاده از شکل ها را در برنامه طراحی بروشور قرار دهید
اشکال هندسی همیشه تاثیر بیش تری روی خواننده می گذارند. اگر از حالت کلیشه ای در طراحی بروشور خارج شویم می توانیم پیام های خود را بهتر به مخاطب القا کنیم. گاهی می توان با این اشکال نگاهی سه بعدی را در طراحی بروشور برای خوانندگان ایجاد کرد.
اصول ثابت را در طراحی بروشور در نظر داشته باشید
خلاقیت و ایجاد نوآوری در طراحی بروشور نباید باعث شود اصول اصلی را زیرپا بگذارید. به عنوان مثال نباید برای نوآوری بروشور را در مرکز محدود کنیم. همواره حالت خطی بروشور را حفظ کنید و با به کارگیری نکات الهام بخش برای آغاز طراحی بروشور پیشرو باشید!

تعریف طراحی ست اداری

طراحی ست اداری در واقع طراحی یک شکل بسته های از اوراق و کاغذهایی در بخش اداری و پرسنلی یک شرکت و یا سازمان جهت انجام امور مربوط به فعالیت های اداری مورد استفاده قرار می گیرد گفته می شود، که جهت هماهنگی و زیبایی بخشی به فعالیت های آن بخش از برند سازمان و شرکت مربوطه و یک طرح یکسان در آن استفاده می شود. این اوراق با یکدیگر با طراحی یکسان متناسب می شود. معمولا طراحی ست اداری شامل بخش های مختلفی از جمله سربرگ ها، کارت ویزیت، پاکت نامه ها، برگه های یادداشت، فاکتورها، کارت های اعتباری، فلش کارت ها، پوشه ها و… می باشد که در هر یک از آن ها بسته به مقدار فضای در نظر گرفته در بخش و یا تمامی آن بسته به نظر طراح و گرافیست آن، طراحی یک شکلی را اجرا می کنند.

استفاده از ست اداری دارای چه اهمیتی است؟

ست اداری در واقع به دلیل استفاده از طراحی گرافیکی و ایجاد یک هویت بصری جهت هر مجموعه ای دارای اهمیت است. یک طراحی خاص و منحصر به فرد را جهت تمام بخش های مدارک و اوراق اداری لحاظ کرده و چاپ می کنند. طراحی ست اداری در واقع نشان دهنده نوع کار و تبین کننده پیام، اهداف کار و تابعه مجموعه اصلی خود می باشد و این پیام را به خوبی به مخاطبان خود القا می کند که این مجموعه دارای نظم و انسجام و ساماندهی زیادی می باشد. بنابراین طراحی ست اداری و چاپ آن روی اوراق و دیگر وسایل بخش اداری یک شرکت، اداره و سازمان دارای اهمیت ویژه ای می باشد و در واقع جز اقلام مورد نیاز هر بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می باشد.
از جمله نکات ضروری در طراحی ست اداری این بخش است که هم خوانی بین اوراق نباید باعث شود لطمه ای به بخش های نوشتاری و فضای مناسب این بخش وارد گردد. باید سعی شود طراحی ست اداری تمامی بخش ها اوراق و اسناد دارای یکنواختی و یکسانی مطلوب باشد. استفاده از نوشته ها داخل طراحی ست اداری باید به شکل خوانا باشد.

عموما قرار دادن آدرس و شماره های تماس و دسترسی جز بخش هایی است که در اکثر سربرگ ها، پاکت های نامه و دیگر لوازم ست اداری منظور می شود بنابراین باید سعی شود نوع فونت استفاده شده در آن و رنگ زمینه آن به نحوی باشد که مخاطب آن را در خواندن دچار مشکل نشود. استفاده از لوگو و برند در طراحی ست اداری جز بخش های الزامی منظور می شود و تقریبا در تمامی بخش های اوراق و دیگر لوازم اداری این قسمت باید لحاظ گردد.

تعریف طراحی بنر

بنر ها یکی از مهمترین ارکان حیاتی در معرفی و تبلیغات به حساب می آیند، بنر ها در حوزه های مختلف با اهداف متفاوتی طراحی می شوند، اهدافی همچون اطلاع رسانی، معرفی، توصیه و… که در تمامی آن ها هدف اصلی دیده شدن است. این هدف تنها زمانی محقق می شود که طراح بصورت حرفه ای و با به کار گیری ابزار خلاقیت که از ملزومات کار یک طراح حرفه ای است، استفاده نماید و با در نظر گیری هدف شما از طراحی بنر نتیجه ای مطلوب به شما ارائه نماید.
طراح بنر به اصول طراحی بنر آشنایی کافی دارد و همچنین با اشراف به المان های گرافیکی مرتبط با موضوع، می تواند با به کار گیری کمترین المان و کلمات اضافی، بنری خلق کند که منظور و هدف را به راحتی به مخاطب هدف منتقل نماید. متاسفانه در بسیاری موارد شاهد هستیم، طراحان غیر متخصص اقدام به استفاده از چندین رنگ و المان به همراه توضیحات و کلمات غیر ضروری در یک بنر می نمایند که همین امر موجب گیج کردن مخاطب در، دریافت موضوع مورد بحث در بنر می نماید و به راحتی مخاطب یا مشتری از دست خواهد رفت.
طراحی بنر با اهداف متفاوتی انجام می شود، در برخی موارد بنر ها به صورت چاپی مورد استفاده قرار می گیرد (در گذشته کاربرد بنر فقط همین نمونه بود) و در بسیاری موارد عصر کنونی، جهت درج در وب سایت ها ی گوناگون و کاربرد تبلیغاتی از آن استفاده می شود، لذا به دلیل تغییرات گوناگون در سایز تبلیغات که در ساختار سایت های مختلف شاهد آن هستیم، نیازمند طراحی بنر در ابعاد گوناگون می باشیم. این امر موجب شده طراحان غیر حرفه ای در طراحی بنر های تبلیغاتی که در ابعاد مختلف انجام می شود، دچار مشکل شده و از طراحی منصرف شوند و یا نتیجه ای غیر قابل استفاده ارائه نمایند که مشتری صرفاً با تاثیرات منفی آن مواجه خواهد بود و هزینه های انجام شده برای تبلیغات صرفا به یک ضد تبلیغ بدل خواهد شد.
در اینجا می توان دریافت، میزان اثرگذاری مثبت و منفی بنرهای تبلیغاتی بسیار بالاست، لذا اشخاص و شرکتها و موسسات نباید به هیچ وجه نسبت به سپردن طراحی بنر به افراد غیر متخصص اقدام نمایند، چراکه اثرات منفی آن در درجه اول به کسب و کار و اهداف آنان بر می گردد.
در بسیاری موارد شاهد بوده ایم، طراحی گرافیکی موفق همچون سکوی پرتاب برای معرفی یک محصول یا خدمات عمل نموده، به طوری که با تحلیل نتایج به دست آمده از مخاطبان حاکی از جذب اولیه شان به وسیله بنر گرافیکی بوده و این جلب توجه موجب ترغیب مخاطبان به مطالعه و کنجکاوی در بدنه اصلی کسب و کار یا خدمات شده است.
گروه طراحی لوگو دیزاین با سالها تجربه در زمینه طراحی بنر های موفق تبلیغاتی، و آشنایی کامل با اصول طراحی منطبق با برند سازی، و همچنین تحلیل و شناسایی مخاطب هدف در هر شاخه ای، اقدام به ثبت سفارشات طراحی گرافیکی حرفه ای در سطح گسترده نموده است.