چرا از طراحی کاتالوگ در کسب و کار خود استفاده کنیم؟

شیوه های تبلیغاتی زیادی برای معرفی و منحصر کردن یک نام و برند در کسب و کار وجود دارد. به عنوان مثال لوگو نمونه ای از نشان های معروف است که از دیرباز برای ثبت یک نام استفاده می شد. طراحی کاتالوگ نیز نمونه ای از این شیوه های رایج جهت معرفی کسب و کار اما به طور گسترده تر می باشد.
بروشور در کنار طراحی کاتالوگ یکی از ابزارهای مشابه در امر بازاریابی و کسب و کار است ؛ اما فضایی که در کاتالوگ داریم بسیار گسترده تر از بروشور است و طراحی کاتالوگ امکانات بیش تری دارد که البته با بروشور مکمل است. اولین سوالی که پیرامون استفاده از این ابزار به ذهن می رسد این است که اصولا چرا از طراحی کاتالوگ در کسب وکار خود استفاده کنیم؟ پاسخ بسیار ساده است؛ در ادامه با دلایل کلیدی استفاده از طراحی کاتالوگ آشنا خواهید شد.

دلایل استفاده از طراحی کاتالوگ در کسب وکار

۱) اثر تبلیغاتی کاتالوگ
برخلاف سایر شیوه های تبلیغاتی استفاده از کاتالوگ تاثیر بیش تری دارد و تجربه نشان داده است که کاتالوگ به مسیر سلیقه مشتریان جهت می دهد. اساسا نمای بصری اثر بیش تری نسبت به متن دارد . در طراحی کاتالوگ درج عکس و تصویر واقعی از جهات مختلف کلیدی ترین موضوع است و اهمیت زیادی دارد.
۲) گرافیک گسترده تر و جذاب تر
شاید به نحوی که با استفاده از طراحی کاتالوگ بتوانیم از امکانات گرافیکی بهره مند شویم در هیچ یک از ابزارهای تبلیغاتی این امکان را نداشته باشیم. طراحی کاتالوگ از دیربار نقش موثری در شکوفایی صنعت داشته است و حال بر نقش آن بیش تر تاکید می شود.
۳) تجاری سازی فعالیت
مشابه با لوگو، طراحی کاتالوگ نیز گامی ضروری در جهت تجاری سازی فعالیت ارگان های مختلف است. بارزترین فرآیند هایی که در یک شغل صورت میگیرد را با استفاده از طراحی کاتالوگ نشان می دهند. دلایل ذکر شده احتمالا برای درک چرایی استفاده از طراحی کاتالوگ قانع کننده هستند.

نوآوری در طراحی بروشور را فراموش نکنید!

در طراحی بروشور می توانید اصول ساده و پیش پا افتاده ای که هر طراحی از آن استفاده می کند را به کار ببرید. اصولی که این قدر رایج هستند که بهتر است از ابزارهای آنلاین ورایگان موجود در وب برای طراحی بروشور استفاده نمود!
اما طراحی و گرافیک امری پیچیده است و نوآوری در آن هیچ گاه به پایان نمی رسد. اساسا افراد با استفاده از همین خلاقیت ها متمایز میشوند و طراحی بروشور آن ها برتر از رقبا میشود. زمانی که می خواهید سفارش طراحی بروشور دهید می توانید از قالب های از پیش آماده شده استفاده کنید که متداول تر هستند؛ اما اگر به دنبال کاری بدیع و تازه تر هستید می توانید سفارش طراحی بروشور خلاقانه دهید. در این امر طراحان خلاقیت را با کار خود می آمیزند و ایده های جدیدی را تولید می کنند. اگر در این زمینه فعالیت دارید هیچ گاه نوآوری در طراحی بروشور را فراموش نکنید!

به کارگیری نوآوری در طراحی بروشور

محدود کردن فونت ها در طراحی بروشور
در طراحی بروشور ابدا نیازی به استفاده از فونت های مختلف در هدینگ یا عنوان، ساب هدینگ یا زیرعنوان و قسمت بدنه متن ندارید. استفاده از فونت های مختلف را در طراحی بروشور های افراد مبتدی برای ارائه پورتفولیو بیشتر می بینیم.
سادگی را فراموش نکنید
یکی از مسائلی که باید در طراحی بروشور به آن توجه داشت سادگی است. هر چه قدر ایده ساده تر باشد جای بیشتری برای اعمال خلاقیت در آینده وجود دارد. اگر از همین الان به فکر ایده های عجیب باشید احتمالا وقت زیادی را از دست می دهید.
تنظیم شکل بروشور با میزان فضا
پیش از هر چیز باید فضای خود را تعیین کنید. باید بدانید بروشور شما در کاغذ A4 محدود میشود یا باید کاغذ بزرگتری را به کار گیرید. پس از آن شکل بروشور را تعیین کنید. شکل های رایجی برای طراحی بروشور پیشنهاد میشود. آکاردئونی شکل رایج بروشور است که به شکل های عمودی هم قابل تغییر است. کافی است کمی تفکر کرده و نوآوری در طراحی بروشور را فراموش نکنید!

رنگ در کارت ویزیت

یکی از بخش های مهم در طراحی و ایجاد یک کارت ویزیت بخش رنگ می باشد. رنگ در کارت ویزیت جز بخش های اصلی در طراحی بوده که سبب ایجاد جذابیت آن شده و چناچه شما از رنگ نامتناسب و زننده ای استفاده کنید، کارت ویزیت شما به جای قرار گیری در کیف مخاطب شما به دور ریخته خواهد شد و تمام تلاش شما برای طراحی و ایجاد یک کارت ویزیت کاربردی به هدر خواهد رفت. رنگ کارت ویزیت شما باید متناسب با شغل و حرفه شما باشد. شاید اکنون این سوال برای شما پیش بیایید که مگر هر حرفه دارای رنگ است؟ آیا اصلا این جمله درست است و می توان تناسبی بین شغل و رنگ کارت ویزیت ایجاد کرد؟ بله درست است می توان با استفاده از رنگ شناسی و اصول روانشناسی رنگ ها برای کارت ویزیت های گوناگون مشاغل رنگ مناسب را انتخاب کنید.

مفهوم رنگ در کارت ویزیت

انتخاب رنگ یکی از مهم ترین بخش ها و در واقع یکی از قدرتمند ترین عناصر اصلی طراحی جهت کارت ویزیت بوده و از جمله ابزار بازاریابی می باشد. به همین دلیل رنگ در بازاریابی و کسب و کار یک رکن بسیار ارزشمند و پرقدرت است. علت نیز برقراری ارتباط با بیننده و مشتری بدون داشتن ارتباطات قبلی می باشد که زمینه ایجاد رابطه های آینده را ایجاد خواهد نمود. در واقع لازم به ذکر می باشد که این ارتباط غیر حضوری بوده بنابراین تاثیر گذاری بیشتری دارد. برای مثال به چند نمونه از تعریف و حس رنگ ها در طراحی کارت ویزیت می پردازیم.
رنگ آبی، جز محبوب ترین رنگ ها در طراحی کارت ویزیت می باشد. این رنگ می تواند نشانه وفاداری و اطمینان خاطر به مشتری باشد. این رنگ دارای نشانه های اعتماد به نفس، محافظه کاری، امنیت، پاکیزگی و نظم می باشد.
رنگ قرمز، این رنگ بسیار گرم می باشد جهت برقراری ارتباط آنی و سریع بسیار موثر است. این رنگ مملو از انرژی، اشتیاق، سرعت، قدرت، عشق می باشد. رنگ قرمز یک رنگ تاثیرگذار بر روی مردم است.
رنگ نارنجی، رنگ سرشار جنب و جوش و دارای انرژی زیادی است. این رنگ نماد تغییر و جنب و جوش می باشد. رنگی نشاط آور، گرما بخش و با شور و شوق می باشد.
رنگ سبز، این نماد یک تعادل و اثر هماهنگ است. سبز رنگی سرشار از طبیعت می باشد نشانی از سلامت، موفقیت و پیروزی می باشد.
رنگ خاکستری، این رنگ را می توان جز رنگ های خنثی دانست و در واقع پایان طیف رنگ داغ می گویند. این رنگ سرشار از هوش، کرامت و بخش اطمینان ساز می باشد.
رنگ سفید، یک رنگ خنثی و مورد استفاده در طراحی بسیاری از کارت ویزیت می باشد. رنگی سرشار از پاکی، بی گناهی و تواضع و فروتنی می باشد.
رنگ سیاه، جز رنگ های قوی و خنثی می باشد. رنگ های سیاه جز بخش های با قدرت، با رسمیت، ظرافت و ثروت تلقی می شود.

محتوای بنر تبلیغاتی چگونه باید باشد؟

در طراحی بنر تنها نقش طراحی، رنگ و ساختار نمی تواند شما را به هدف برساند، بلکه محتوا نیز می تواند با موضوع و سایر عناصر داخلی آن ارتباط داشته باشد. یک بنر بهترین مکان برای نشان دادن شما به مخاطبانتان که در واقع همان مشتریان شما هستند می باشد و تنها یک طراحی بنر خوب و حرفه ای می تواند شما را به جایگاه و موقعیتی که دارید برساند. بنابراین باید مراقب این قضیه باشید تا از این ابزار به درستی استفاده کنید.
سعی کنید هر چند وقت یک بار طراحی بنر خود را تعویض نمائید. زیرا در معرض قرار گرفتن یکنواختی در کار و تبلیغ سبب می شود به یک بخش تکراری تبدیل شوید که دیگر کاربران به آن اهمیتی نداده و در واقع تبلیغ از طریق طراحی بنر شما سودی را نصیب شما نخواهد کرد.
مهم ترین بخش در طراحی و هم چنین توسعه یک سایت محتوای آن می باشد. بنر به نوعی بهترین بخش برای رساندن آن محتوا به دید کاربر است. استفاده از شعار اصلی شرکت و یا بخش مهمی که مد نظر شماست جز قسمت های که دارای تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن بازدید از سایت شما از طریق بنر و کارآمد شدن آن می شود. در این بین باید سعی کنید مطالب و محتوای مناسب بنر تبلیغاتی خود را نیز جدید کنید تا بر میزان اثر گذاری آن در طولانی مدت بیفزاید.

نکات ضروری در نوشتار محتوای بنر تبلیغاتی

در طراحی بنر باید بخش محتوا را به خوبی اجرا کنید. نوع فونت و سایز استفاده شده در بنر باید به شکلی باشد که برای کاربر خوانا بوده و هدف شما را به خوبی به او القا کند. استفاده از فونت های غیر معمول شاید از جنبه طراحی زیبایی ویژه ای را برای طراحی بنر شما ایجاد کند. ولی به طور حتم کاربر شما آن را نمی پسند، زیرا خواندن آن توسط او به سختی صورت می گیرد. خمیده نویسی، یا نوشتار برعکس و … در محتوای داخل یک بنر مناسب نیست. رنگ مناسبی را برای فونت محتوای بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید. سعی کنید حتما تمایزی بین نوشتار و رنگ زمینه ایجاد کنید به نحوی که زننده نباشد و جلوه خوبی را به جهت دید کاربر ایجاد کند.
بدون شک یکی از مهم ترین رمزهای پیشرفت در هر بخش تبلیغاتی ایجاد خلاقیت و نوآوری می باشد. در طراحی بنر و هم چنین محتوا گذاری داخلی آن نیز این نکته باید آورده شود و در قرار دادن محتوای داخل یک بنر تبلیغاتی خلاقیت نیز باید چاشنی کار گشته تا نتیجه مطلوب نصیب افراد گردد.

اهمیت طراحی لوگو

طراحی لوگو از مهم ترین و خاص ترین شاخه های طراحی گرافیکی است که به لحاظ برندینگ نیز بسیار مورد توجه بوده و متخصصین حوزه برند سازی تاکید بسیار زیادی بر تاثیر لوگو در برند سازی شخص، سازمان و کسب و کار مربوطه دارند. در طراحی لوگو می بایست پارامتر های خاصی لحاظ گردد که با رعایت آن، محصول نهایی لوگویی منطبق بر اصول برندسازی می باشد که گام مهمی در برندینگ و شناسایی نماد یک برند به مخاطبین است. در ادامه به بررسی اصول مهم طراحی لوگو و اهمیت آن می پردازیم.

اصول طراحی لوگو چیست
حفظ سادگی در طراحی لوگو
یکی از پارامتر های مهم در ایجاد لوگو برای یک مجموعه یا برند، حفظ سادگی در طراحی لوگو است، به طوری که لوگو نهایی مخاطب را در یک نگاه جذب نموده و یاد آور برند مربوطه باشد. سادگی در لوگو می بایست همسو با خط مشی برند مربوطه باشد و تحلیل برند و خصوصیات مهم آن نیازمند اشراف و تخصص طراح حرفه ای در این حوزه است.

تداعی کنندگی در طراحی لوگو
در نظر گیری این نکته که هر لوگو وظیفه تداعی کردن یک مجموعه یا برند را بر عهده دارد بسیار مهم است، چراکه هدف از طراحی لوگو و اقداماتی در جهت برند سازی، شناساندن محصول و خدمات به مخاطب است، و بر همین اساس لوگو می بایست یاد آور نام برند باشد که اجرای این خصوصیات در یک لوگو کاری بسیار حرفه ای و تخصصی است.

طراحی لوگو بدون تاریخ مصرف
هنگامی که تصمیم به ساخت و ایجاد یک برند در هر زمینه ای می نمایید، هدف رشد و ارتقا آن طی سال های پیش رو است، پس طراحی لوگو بدون تاریخ مصرف یکی از مهم ترین نکات طراحی لوگو است که توسط طراح می بایست در نظر گرفته شود، به طوری که لوگو پس از سال ها پیشرفت و توسعه برند نیز قابل استفاده باشد.

تطبیق پذیری در طراحی لوگو
تطبیق پذیری در طراحی لوگو بدین معنا است که، امکان استفاده از لوگو در هر حوزه ای فراهم باشد، برای مثال در زمان گسترش و توسعه برند امکان استفاده از لوگو در ابعاد بسیار بزرگ همچون بیلبرد های تبلیغاتی وجود داشته باشد و کیفیت لوگو از لحاظ رنگ و کیفیت دچار تغییر نشود.

رعایت تناسب طراحی لوگو
طراح متخصص قبل از اتود زدن لوگو، اقدام به بررسی و مطالعه مجموعه، شرکت یا موسسه مربوطه واطلاعات مفیدی در خصوص نوع فعالیت، کسب و کار، مخاطبین هدف و مشتریان کسب می نماید و پس از آن اقدام به تفکر در خصوص المان های مهم و حیاتی و نماد های آن حوزه می پردازد و لوگویی متناسب با فعالیت و اهداف مجموعه طراحی می نماید.

نکات مهم در طراحی لوگو
از وظیفه طراح لوگو علاوه بر موارد ذکر شده، تخصص حرفه ای در طراحی لوگو است که خلاقیت و ذهنیت خاصی می طلبد، چراگه یکی از مهمترین اصول در طراحی لوگو ایجاد شخصیت و ماهیت برای آن است. ایجاد این ماهیت می تواند با ایده از مجموعه ای از لوگوها صورت گیرد اما کپی برداری و شباهت لوگو ها به یکدیگر سم است !
شاید تصور کنید، این لوگو برای شرایط فعلی و شروع کار گزینه مناسبی است، و اشتباه دقیقا همین جا است ! چراکه همانطور که گفته شد لوگو می بایست طراحی بدون تاریخ انقضا داشته باشد و این نوع لوگو، قطعا در صورت گسترش و توسعه مجموعه لوگویی در خور شخصیت و روحیه سازمان و مجموعه نخواهد بود و به ناچار، اقدام به تغییر لوگو آسیبی جدی به ساختار برندینگ مجموعه وارد می نماید که جهت پیشگیری از این امر، انتخاب طراح آشنا به برندینگ و خلاقیت در طراحی لوگو از مهمترین اقدامات موفقیت آمیز در آینده محصول،مجموعه یا برند شما خواهد بود.