رنگ در کارت ویزیت

یکی از بخش های مهم در طراحی و ایجاد یک کارت ویزیت بخش رنگ می باشد. رنگ در کارت ویزیت جز بخش های اصلی در طراحی بوده که سبب ایجاد جذابیت آن شده و چناچه شما از رنگ نامتناسب و زننده ای استفاده کنید، کارت ویزیت شما به جای قرار گیری در کیف مخاطب شما به دور ریخته خواهد شد و تمام تلاش شما برای طراحی و ایجاد یک کارت ویزیت کاربردی به هدر خواهد رفت. رنگ کارت ویزیت شما باید متناسب با شغل و حرفه شما باشد. شاید اکنون این سوال برای شما پیش بیایید که مگر هر حرفه دارای رنگ است؟ آیا اصلا این جمله درست است و می توان تناسبی بین شغل و رنگ کارت ویزیت ایجاد کرد؟ بله درست است می توان با استفاده از رنگ شناسی و اصول روانشناسی رنگ ها برای کارت ویزیت های گوناگون مشاغل رنگ مناسب را انتخاب کنید.

مفهوم رنگ در کارت ویزیت

انتخاب رنگ یکی از مهم ترین بخش ها و در واقع یکی از قدرتمند ترین عناصر اصلی طراحی جهت کارت ویزیت بوده و از جمله ابزار بازاریابی می باشد. به همین دلیل رنگ در بازاریابی و کسب و کار یک رکن بسیار ارزشمند و پرقدرت است. علت نیز برقراری ارتباط با بیننده و مشتری بدون داشتن ارتباطات قبلی می باشد که زمینه ایجاد رابطه های آینده را ایجاد خواهد نمود. در واقع لازم به ذکر می باشد که این ارتباط غیر حضوری بوده بنابراین تاثیر گذاری بیشتری دارد. برای مثال به چند نمونه از تعریف و حس رنگ ها در طراحی کارت ویزیت می پردازیم.
رنگ آبی، جز محبوب ترین رنگ ها در طراحی کارت ویزیت می باشد. این رنگ می تواند نشانه وفاداری و اطمینان خاطر به مشتری باشد. این رنگ دارای نشانه های اعتماد به نفس، محافظه کاری، امنیت، پاکیزگی و نظم می باشد.
رنگ قرمز، این رنگ بسیار گرم می باشد جهت برقراری ارتباط آنی و سریع بسیار موثر است. این رنگ مملو از انرژی، اشتیاق، سرعت، قدرت، عشق می باشد. رنگ قرمز یک رنگ تاثیرگذار بر روی مردم است.
رنگ نارنجی، رنگ سرشار جنب و جوش و دارای انرژی زیادی است. این رنگ نماد تغییر و جنب و جوش می باشد. رنگی نشاط آور، گرما بخش و با شور و شوق می باشد.
رنگ سبز، این نماد یک تعادل و اثر هماهنگ است. سبز رنگی سرشار از طبیعت می باشد نشانی از سلامت، موفقیت و پیروزی می باشد.
رنگ خاکستری، این رنگ را می توان جز رنگ های خنثی دانست و در واقع پایان طیف رنگ داغ می گویند. این رنگ سرشار از هوش، کرامت و بخش اطمینان ساز می باشد.
رنگ سفید، یک رنگ خنثی و مورد استفاده در طراحی بسیاری از کارت ویزیت می باشد. رنگی سرشار از پاکی، بی گناهی و تواضع و فروتنی می باشد.
رنگ سیاه، جز رنگ های قوی و خنثی می باشد. رنگ های سیاه جز بخش های با قدرت، با رسمیت، ظرافت و ثروت تلقی می شود.

محتوای بنر تبلیغاتی چگونه باید باشد؟

در طراحی بنر تنها نقش طراحی، رنگ و ساختار نمی تواند شما را به هدف برساند، بلکه محتوا نیز می تواند با موضوع و سایر عناصر داخلی آن ارتباط داشته باشد. یک بنر بهترین مکان برای نشان دادن شما به مخاطبانتان که در واقع همان مشتریان شما هستند می باشد و تنها یک طراحی بنر خوب و حرفه ای می تواند شما را به جایگاه و موقعیتی که دارید برساند. بنابراین باید مراقب این قضیه باشید تا از این ابزار به درستی استفاده کنید.
سعی کنید هر چند وقت یک بار طراحی بنر خود را تعویض نمائید. زیرا در معرض قرار گرفتن یکنواختی در کار و تبلیغ سبب می شود به یک بخش تکراری تبدیل شوید که دیگر کاربران به آن اهمیتی نداده و در واقع تبلیغ از طریق طراحی بنر شما سودی را نصیب شما نخواهد کرد.
مهم ترین بخش در طراحی و هم چنین توسعه یک سایت محتوای آن می باشد. بنر به نوعی بهترین بخش برای رساندن آن محتوا به دید کاربر است. استفاده از شعار اصلی شرکت و یا بخش مهمی که مد نظر شماست جز قسمت های که دارای تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن بازدید از سایت شما از طریق بنر و کارآمد شدن آن می شود. در این بین باید سعی کنید مطالب و محتوای مناسب بنر تبلیغاتی خود را نیز جدید کنید تا بر میزان اثر گذاری آن در طولانی مدت بیفزاید.

نکات ضروری در نوشتار محتوای بنر تبلیغاتی

در طراحی بنر باید بخش محتوا را به خوبی اجرا کنید. نوع فونت و سایز استفاده شده در بنر باید به شکلی باشد که برای کاربر خوانا بوده و هدف شما را به خوبی به او القا کند. استفاده از فونت های غیر معمول شاید از جنبه طراحی زیبایی ویژه ای را برای طراحی بنر شما ایجاد کند. ولی به طور حتم کاربر شما آن را نمی پسند، زیرا خواندن آن توسط او به سختی صورت می گیرد. خمیده نویسی، یا نوشتار برعکس و … در محتوای داخل یک بنر مناسب نیست. رنگ مناسبی را برای فونت محتوای بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید. سعی کنید حتما تمایزی بین نوشتار و رنگ زمینه ایجاد کنید به نحوی که زننده نباشد و جلوه خوبی را به جهت دید کاربر ایجاد کند.
بدون شک یکی از مهم ترین رمزهای پیشرفت در هر بخش تبلیغاتی ایجاد خلاقیت و نوآوری می باشد. در طراحی بنر و هم چنین محتوا گذاری داخلی آن نیز این نکته باید آورده شود و در قرار دادن محتوای داخل یک بنر تبلیغاتی خلاقیت نیز باید چاشنی کار گشته تا نتیجه مطلوب نصیب افراد گردد.

اهمیت طراحی لوگو

طراحی لوگو از مهم ترین و خاص ترین شاخه های طراحی گرافیکی است که به لحاظ برندینگ نیز بسیار مورد توجه بوده و متخصصین حوزه برند سازی تاکید بسیار زیادی بر تاثیر لوگو در برند سازی شخص، سازمان و کسب و کار مربوطه دارند. در طراحی لوگو می بایست پارامتر های خاصی لحاظ گردد که با رعایت آن، محصول نهایی لوگویی منطبق بر اصول برندسازی می باشد که گام مهمی در برندینگ و شناسایی نماد یک برند به مخاطبین است. در ادامه به بررسی اصول مهم طراحی لوگو و اهمیت آن می پردازیم.

اصول طراحی لوگو چیست
حفظ سادگی در طراحی لوگو
یکی از پارامتر های مهم در ایجاد لوگو برای یک مجموعه یا برند، حفظ سادگی در طراحی لوگو است، به طوری که لوگو نهایی مخاطب را در یک نگاه جذب نموده و یاد آور برند مربوطه باشد. سادگی در لوگو می بایست همسو با خط مشی برند مربوطه باشد و تحلیل برند و خصوصیات مهم آن نیازمند اشراف و تخصص طراح حرفه ای در این حوزه است.

تداعی کنندگی در طراحی لوگو
در نظر گیری این نکته که هر لوگو وظیفه تداعی کردن یک مجموعه یا برند را بر عهده دارد بسیار مهم است، چراکه هدف از طراحی لوگو و اقداماتی در جهت برند سازی، شناساندن محصول و خدمات به مخاطب است، و بر همین اساس لوگو می بایست یاد آور نام برند باشد که اجرای این خصوصیات در یک لوگو کاری بسیار حرفه ای و تخصصی است.

طراحی لوگو بدون تاریخ مصرف
هنگامی که تصمیم به ساخت و ایجاد یک برند در هر زمینه ای می نمایید، هدف رشد و ارتقا آن طی سال های پیش رو است، پس طراحی لوگو بدون تاریخ مصرف یکی از مهم ترین نکات طراحی لوگو است که توسط طراح می بایست در نظر گرفته شود، به طوری که لوگو پس از سال ها پیشرفت و توسعه برند نیز قابل استفاده باشد.

تطبیق پذیری در طراحی لوگو
تطبیق پذیری در طراحی لوگو بدین معنا است که، امکان استفاده از لوگو در هر حوزه ای فراهم باشد، برای مثال در زمان گسترش و توسعه برند امکان استفاده از لوگو در ابعاد بسیار بزرگ همچون بیلبرد های تبلیغاتی وجود داشته باشد و کیفیت لوگو از لحاظ رنگ و کیفیت دچار تغییر نشود.

رعایت تناسب طراحی لوگو
طراح متخصص قبل از اتود زدن لوگو، اقدام به بررسی و مطالعه مجموعه، شرکت یا موسسه مربوطه واطلاعات مفیدی در خصوص نوع فعالیت، کسب و کار، مخاطبین هدف و مشتریان کسب می نماید و پس از آن اقدام به تفکر در خصوص المان های مهم و حیاتی و نماد های آن حوزه می پردازد و لوگویی متناسب با فعالیت و اهداف مجموعه طراحی می نماید.

نکات مهم در طراحی لوگو
از وظیفه طراح لوگو علاوه بر موارد ذکر شده، تخصص حرفه ای در طراحی لوگو است که خلاقیت و ذهنیت خاصی می طلبد، چراگه یکی از مهمترین اصول در طراحی لوگو ایجاد شخصیت و ماهیت برای آن است. ایجاد این ماهیت می تواند با ایده از مجموعه ای از لوگوها صورت گیرد اما کپی برداری و شباهت لوگو ها به یکدیگر سم است !
شاید تصور کنید، این لوگو برای شرایط فعلی و شروع کار گزینه مناسبی است، و اشتباه دقیقا همین جا است ! چراکه همانطور که گفته شد لوگو می بایست طراحی بدون تاریخ انقضا داشته باشد و این نوع لوگو، قطعا در صورت گسترش و توسعه مجموعه لوگویی در خور شخصیت و روحیه سازمان و مجموعه نخواهد بود و به ناچار، اقدام به تغییر لوگو آسیبی جدی به ساختار برندینگ مجموعه وارد می نماید که جهت پیشگیری از این امر، انتخاب طراح آشنا به برندینگ و خلاقیت در طراحی لوگو از مهمترین اقدامات موفقیت آمیز در آینده محصول،مجموعه یا برند شما خواهد بود.

ابعاد و اندازه کارت ویزیت

از جمله بخش های مهم جهت طراحی کارت ویزیت می توان به ابعاد و اندازه کارت ویزیت اشاره کرد. شاید سوالی که بیشتر افراد در ذهن دارند این است که ابعاد کارت ویزیت از کجا ایجاد شده اند؟ در پاسخ به این سوال باید در ابتدا در مورد چاپ کارت ویزیت صحبت شود. کارت ویزیت با چاپ دیجیتال، کارت ویزیت با چاپ افست، چاپ لتر پرس و… از جمله نمونه های چاپ کارت ویزیت می باشند.
چاپ دیجیتال کارت ویزیت در بین چاپ های دیگر سرعت بیشتری دارد. با استفاده از این نوع چاپ کارت ویزیت شما با سرعت زیاد تعداد بالایی کارت ویزیت را می توانید چاپ کنید. این روش بیشتر جهت کارایی فوری صورت می گیرد. استفاده از یک ابعاد استاندارد موجب مزایای زیادی می شود.

از جمله مزیت های اصلی آن ارزان بودن آن است، علت نیز متداول بودن آن است. مزیت بعدی استفاده از ابعاد استاندارد این است که به راحتی قابل تشخیص بوده و در کیف های جاکارتی قرار می گیرند. البته این قضیه به این معنی نیست که نمی توان اندازه کارت ویزیت را تغییر داد و یا شکل های متفاوتی از آن را طراحی نمود. بلکه روش های مدرن برش و چاپ کارت ویزیت با این چاپ نیز امکان پذیر است و تنها مشکل آن بالا رفتن هزینه به دلیل پرت کاغذ و نوع هزینه ای طراحی آن می باشد.

در چاپ افست به لحاظ هزینه و قیمتی به صرفه تر بوده و جهت سفارشات با تعداد زیاد کاربرد دارد، در این نوع از چاپ اندازه کارت ویزیت طبق تعریف دستگاه و یک استاندارد مشخص صورت می گیرد. در چاپ لتر پرس کارت ویزیت ظاهر کارت تغییر کرده و به شکل دندانه دار و با نوشته های برجسته ظاهر می گردد. این نوع از کارت های ویزیت امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده و طرفداران زیادی این نوع از چاپ را برای کارت ویزیت خود خواستار هستند.

اندازه کارت ویزیت استاندارد

همان طور که عنوان شد استاندارد خاص و بین المللی برای کارت ویزیت تعریف نشده ولی برای سهولت استفاده از آن، چاپ راحت تر و قیمت به صرفه تر بر طبق استانداردهایی که دستگاه چاپ قادر به چاپ و تولید آن می باشند می توان اندازه کارت ویزیت را به دو دسته تقسیم بندی نمود:
• جهت کارت ویزیت هایی مانند سلفون براق، مات، سوسماری، لیبل، کتا، نویووی ، لمینیت براق، مات و برجسته ویزیتی می توان استاندارد ۸٫۶ *۴٫۲سانتی متر را در نظر گرفت.
• جهت کارت ویزیت هایی مانند لمینیت مات و براق بزرگ، لمینیت برجسته بزرگ، سلفون مات دور گرد حرارتی، سلفون مات برجسته با ابعاد ۹*۶سانتی متر در نظر گرفته می شود.

اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ حرفه ای

تنها با به کارگیری اصول ساده ای می توان طراحی کاتالوگ را فراتر از مرز هایی که هر طراح دارد برد و بدان روح تازه ای بخشید. طراحی کاتالوگ دقیقا مشابه طراحی یک ساختمان و تصمیم پیرامون معماری آن است. اگر طراحی کاتالوگ را به افراد کم تجربه واگذار کنید ممکن است در این میان ضعف هایی در کار خود متحمل شوید؛ اما برای یک طراح حرفه ای این مسائل مطرح نیست و می توانید با خیال راحت و تکیه بر اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای توسط طراح از کیفیت نهایی کار خود راضی باشید.
برای آشنایی با این اصول شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کنیم.

آشنایی با اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای

به طور کلی اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ در موارد زیر خلاصه می شود:
• ترکیب عناصر در گروه های مختلف
• تراز بندی عناصر در طراحی کاتالوگ
بعد از توجه به این دو اصل موارد دیگری برای طراحی کاتالوگ اهمیت می یابند:
• ثبات و وحدت بصری در طراحی
• کنتراست و فضای سفید در کاتالوگ
مسلما به کار گیری همزمان این اصول بهترین نتیجه را برای شما تضمین خواهد کرد. در این مطلب با دو اصل ابتدایی ترازبندی و ترکیب عناصر محتوا آشنا خواهید شد.
ترکیب عناصر در گروه ها
این که کاربر به سادگی بداند چشم هایش به دنبال چه عنصری باشد و چه بخشی را با خیال راحت دنبال کند به ترکیب عناصر در گروه ها باز میگردد. در این اصل مهم اطلاعات را در گروه های مختلف اما کوچک طبقه بندی می کنیم و اگر قرار است تیتر خاصی داشته باشیم که به بقیه محتوا مرتبط است سعی می کنیم آن ها را در طراحی کاتالوگ یکی کنیم.
ترازبندی عناصر
گاهی تنوع مطالب و حجم آن ها سبب می شود تصور کنید مطالب به صورت تصادفی در طراحی کاتالوگ چیده شده اند. ترکیب محتوا به همراه ترازبندی دقیقا بخشی از اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ حرفه ای است که چینش تصاویر و متون را منطقی تر می کند.