نکات طراحی بروشور

نکات طراحی بروشور

بروشور ها با کاربردی مشابه کاتالوگ می باشند که جهت معرفی محصولات و خدمات شما طراحی می شوند، تفاوت اساسی کاتالوگ و بروشور در این است که کاتالوگ در حوزه جذب نمایندگان فروش و اطلاعات جزئی تر کاربرد دارد و در تیراژ کم تر به چاپ می رسد، اما بروشور در واقع به دست آخرین مخاطب هدف یا همان مصرف کننده می رسد و در تیراژ بالایی به چاپ می رسد. چاپ بروشور عموما در کاغذ هایی با گرم پایین به انجام می شود و در نمایشگاه ها و مکان هایی که استند موسسه یا شرکت قرار دارد، در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

در طراحی بروشور هیچ محدودیت خاصی در خصوص ابعاد طراحی وجود ندارد، همچنین اطلاعات کاربردی و مصرفی محصول یا خدمات در آن گنجانده می شود و عکس های با کیفیت که تاثیر به سزایی در انتخاب و تصمیم گیری مشتری ایفا می کند در آن قرار می گیرد. بیان کاربرد های مختلف محصول و همچنین ذکر مشخصات ظاهری، جنس، ابعاد و… در بروشور بسیار حائز اهمیت است.

در حوزه برند سازی شرکت و محصولات، بروشور در واقع نماینده فروش شما است، به همین جهت انتظار می رود هم چون یک نیروی متخصص در این حوزه اقدام به معرفی برند و محصول شما کند و مشتری را نسبت به خرید و استفاده از محصول شما متقاعد نماید.

معناي لغوي بروشور در دنياي تجارت و كسب و كار، ارايه اطلاعات جامع در خصوص فعاليت يا فرآيند يك محصول است، در واقع بروشور همچون دفترچه  راهنمايی در خصوص محصول عمل مي كند.
در طراحي بروشور، طراح امكان تغيير ابعاد دارد و اين بدان معنا است كه بروشور ارایه شده در ابعاد ١٠*١٠ باشد و مشتري پس از باز نمودن آن و مطالعه با حجم مطلب بیشتر و بروشوري در ابعاد ٢٠*٢٠ مواجه شود، لذا مخاطب اطلاعات زياد تري در خصوص محصول و خدمات مشاهده مي كند. اين قابليت گسترش يافتن بروشور، امكان معرفي بهتر و ارايه اطلاعات کاربردی و مورد نیازرا به مشتري فراهم مي نمايد.

طراحي بروشور با در نظر گيري سليقه كارفرما و طراح به صورت دو لتي، سه لتي و… طراحي مي گردد، اطلاعات مندرج در بروشور تيتر وار، خلاصه، مفيد و به ترتيب اولويت قرار داده خواهد شد لذا شناخت مخاطب اهميت فراواني در اين حوزه دارد، چرا كه با شناخت مخاطب و تحليل روانشناسانه وي، مي توان دريافت چه نوع نوشتار و گرافيكي او را ترغيب به مطالعه بروشور مي نمايد.

نكات مهم در طراحي بروشور

صفحاتي كه بصورت جلد بروشورقرار مي گيرد ترجيحاً بايد داراي هارموني رنگ و فرم باشند مطالب به ترتيب اولويت و اهميت در بروشور عنوان گردد. اصول گرافيكي به همراه توازن محتوايي عكس و متن در بروشور مي بايست رعايت شور جنس كاغذ چاپي بر اساس نوع طراحي و همچنين انعطاف لازم جهت تا خوردن آن انتخاب می گردد تجزيه تحليل مخاطب در انتخاب شكل و فرم طراحي بروشور بسيار حائز اهميت است جا نمايي لوگو يا آرم، استفاده از رنگ سازماني، حفظ تنوع در طراحي صفحات بروشور از جمله اصول طراحي بروشور به حساب مي آيد طول و تفسير نوشته ها و توضيحات مخاطب را از مطالعه بروشور دلسرد مي كند، تا حد امكان مختصر و مفيد توضيح دهيد . در آخر، همچون كليه فعاليت هاي حوزه طراحي گرافيكي، خلاقيت را فراموش نكنيد لوگو ديزاين با در اختيار داشتن تيم حرفه اي طراحى، با تحليل مخاطب هدف و بازار هدف محصولات و خدمات شما  و خلاقيت و تخصص در طراحي، بهترين نتيجه را به شما ارايه خواهد نمود.

یک پیشنهاد برای شما:

اصول طراحی بروشور

اصول طراحی بروشور

بروشور ها با کاربردی مشابه کاتالوگ می باشند که جهت معرفی محصولات و خدمات شما…

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

دو × دو =