کاربرد بروشور

کاربرد بروشور

یک بروشور می تواند حاوی مطالب جذاب، داستان بلند و کوتاه در مورد کسب و کار شما باشد.

توجه داشته باشید که قبل از شروع به نوشتن و بروشور بایستی تصمیم بگیرید که چرا قصد طراحی یک بروشور را دارید و چگونه می توانید آن را بکار گیرید؟ مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چگونه می توانند به بروشور و اطلاعات موجود در آن دست یابند؟ تا بتوانید اهداف تعریف شده ای از کاربرد بروشور خود داشته باشید. برای افزایش کارایی بایستی به سوال زیر قبل از طراحی بروشور پاسخ دهید:

چه کسی ممکن است هدف یک بروشور باشد؟ طراحی بروشور می تواند مختص یک گروه یا گروه های خاص بوده یا برای مخاطبان گسترده عام طراحی شود. گروه هایی که به طور معمول علاقه مند به اطلاعاتی در مورد سازمان شما هستند و یا گروه هایی که قصد دارید با ایجاد علاقه ارتباط موثری با آن ها برقرار نمایید.

بروشور می تواند مردم را در مورد یک برنامه یا رویداد خاص آگاه سازد. در صورتی که قصد انجام و اجرای یک برنامه خاص سالیانه مانند یک پیاده روی یا کنسرت را دارید، می توانید به جزئیات این برنامه یا رویداد خاص در طراحی بروشور اشاره نمایید.

نکات افزایش کاربرد بروشور

نکات افزایش کاربرد بروشور شامل:

۱-     نوشتن منافع و مزایا بجای بیان ویژگی های محصول، از قوانین طلایی طراحی بروشور است.

مشتریان و مخاطبان به این نکته که یک محصول چه سودی برای آن ها خواهد داشت بسیار علاقه مند هستند. همچنین نیاز به اطلاعات در زمینه کسب و کار شما دارند بنابراین اولویت شما همواره بایستی نشان دادن مزیت محصولات و لیست خدمات برای مشتریان باشد. لیست ویژگی های محصولات خوب است اما سعی کنید ویژگی ها را با مزایا مرتبط سازید.

۲-     مزایا مهم هستند اما همواره کافی نیستند.

 بسیاری از مردم نیاز به اثبات و مدرک و دلیل قبل از اعتماد کافی برای خرید خود دارند. در صورتی که بتوانید ادعا های خود را پشتیبانی و حمایت کنید، درصد خرید از شما افزایش یافته و در کنار آن موجب کسب اعتبار شما خواهد شد. راه دیگر اثبات موارد گفته شده در طراحی بروشور، ارائه رضایتنامه یا منبع معتبر است. در صورتی که توانایی ارائه منبع موثق و قابل اعتماد را دارید که بتواند محصول شما را توصیف کند، می توانید سرسخت ترین مخاطبان خود را متقاعد نموده و برای خرید ترغیب نمایید و این کاربرد بروشور شما را افزایش خواهد داد.

۳-     شناخت و تعریف گروه هایی که قصد دارید بروشور خود را به آن ها معطوف ساخته و مورد هدف خود قرار دهید. این گروه ها شامل:

·       اعضای بالقوه یا داوطلبان

·       مشتریان بالقوه

·       تامین کنندگان مالی بالقوه

·       شرکای اجتماعی بالقوه و حامیان

·       مطبوعات

·       طراحی بروشور برای عموم مردم

حتما بخوانید :

یک پیشنهاد برای شما:

اصول طراحی بروشور

اصول طراحی بروشور

بروشور ها با کاربردی مشابه کاتالوگ می باشند که جهت معرفی محصولات و خدمات شما…

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

پنج + دوازده =