مولفه های کلیدی در طراحی بروشور

مولفه های کلیدی در طراحی بروشور

قبل از توزیع و طراحی بروشور یا عناصر چاپی در میان مشتریان خود، مولفه های کلیدی در طراحی بروشور را رعایت نمایید. توجه داشته باشید که مهم نیست اطلاعات چاپی شما بر روی یک کارت پستال ساده یا یک بروشور پیچیده باشد.
۱ – هدف تعریف شده
اولین سوالی که قبل از طراحی بروشور بایستی پاسخ دهید، هدف یا مقصودتان از طراحی است. اینکه در تلاش برای گفتن چه چیزی به مخاطبان خود هستید؟ آن ها را تشویق به انجام چه کاری می کنید؟
احتمالا می خواهید محصول جدید فوق العاده خود را ارائه دهید و قصد تشویق مخاطبان و مشتریان را برای سفارش آن دارید. این خوب است تا زمانیکه شما دقیقا می دانید هدف از این پرینت های چاپی یا بروشور ها چیست؟ اما به یاد داشته باشید ترکیب خیلی چیز ها با یکدیگر می تواند موجب به هم ریختگی و گم شدن پیام شما شود. بهترین راه این است بر یک الی دو هدف تمرکز کنید.
۲ – خوانایی
بعد از در نظر گرفتن طراحی بروشور مهم است، قابلیت خوانایی آن است. شما قصد فراهم کردن اطلاعات الهام بخش برای انجام کاری توسط کسی را دارید اما در صورتی که درک پیام شما قابل هضم نباشد، آن ها هرگز متوجه پیام شما نخواهند شد. دقت در انتخاب کلماتی که استفاده می کنید و طرح عناصر شما، موجب می شود تا بتوانید هدف تعریف شده خود را به روشنی بیان کنید.
۳ – درخواست
پس از تعیین هدف خود، روش و سبک ارائه خود را بایستی در نظر بگیرید. بایستی از جذاب ترین روش برای دریافت پیام خود استفاده نمایید. نیاز به عناصر و طراحی بروشور چشم نواز دارید تا دریافت کننده ترغیب به مطالعه آن شود و زمان خود را صرف اطلاعات جذاب شما که برای ارائه آن سخت تلاش کرده اید، نمایید. مولفه های کلیدی در طراحی بروشور که موجب سهولت دسترسی به آن می شوند
طراحی بروشور بعنوان عناصری بسیار انعطاف پذیر برای دریافت اطلاعات در مورد سازمان شما برای عموم است که می توانید آن ها را به اشکال مختلف در دسترس عموم یا مخاطبان خاصی قرار دهید. از جمله مولفه های کلیدی در طراحی بروشور که موجب سهولت دسترسی به آن می شوند عبارتند از:
• ارسال از طریق ایمیل به مخاطبان هدف (ارسال به لیست افرادی که برای اطلاعات یا غیره با شما تماس گرفته اند).
• قرار دادن بروشور در فایل های پیوست در پروپوزال ها یا گزارشات
• ارائه هنگام ملاقات مشتریان
• ارائه در پوشه های تقدیم یا کیت مطبوعات
• اعانه در کلاس ها یا کارگاه ها
• ارائه بعنوان عناصری برای کارکنان و داوطلبان آینده نگر با رعایت مولفه های کلیدی در طراحی بروشور
• به اشتراک گذاری در جلسات، نمایشگاه ها، کنفرانس ها و سمینار ها

یک پیشنهاد برای شما:

اصول طراحی بروشور

اصول طراحی بروشور

بروشور ها با کاربردی مشابه کاتالوگ می باشند که جهت معرفی محصولات و خدمات شما…

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

هفت + 11 =