روش طراحی کارت ویزیت

روش طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت، همان کارت کوچک طراحی شده، کوچک ترین و اثر گذار ترین معرف برند و فعالیت شما است که طبق تحقیقات انجام شده، در کمتر از ۱۰ ثانیه حس خاصی نسبت به برند شما در ذهنیت مخاطب شکل می گیرد که آینده همکاری و مراودات آن ها را با شما رقم می زند. در واقع یکی از اثر گذار ترین ابزار تبلیغاتی و برند سازی است که بصورت فشرده  اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار می دهد. طراحی کارت ویزیت نیازمند خلاقیت، دانش و تخصص طراحی است که در مجموعه لوگو دیزاین با چاشنی برندینگ همراه است، در این گونه طراحی با شناخت مخاطب هدف شما طراحی منطبق بر آن انجام می شود و محصول نهایی کارت ویزیتی در خور شخصیت برند شما خواهد بود.

 

پارامتر های مهم در کارت ویزیت

 

همانطور که گفته شد، کارت ویزیت یکی از مهم ترین و کوتاهترین شناسه ی هویتی یک شرکت،برند یا شخص است در نتیجه اطلاعاتی که در آن قرار دارند بسیار حایز اهمیت است، پارامتر های مهم در کارت ویزیت شامل لوگو، نام تجاری، راه ارتباطی نظیر تلفن، ایمیل یا آدرس شبکه های اجتماعی، اطلاعات مختصری در خصوص حوزه فعالیت و تخصص است. بدین ترتیب مشتری با در دست داشتن کارت ویزیت شما ضمن آشنایی با شما و حوزه تخصصی فعالیتتان امکان ارتباط با شما را به وسیله اطلاعات تماس پیدا می کند. پیامد عدم درج اطلاعات صحیح و کامل در کارت ویزیت موجب سلب اطمینان مشتری شده و گامی در جهت تضعیف برند و کسب و کار شما خواهد داشت.

 

چگونه کارت ویزیت ماندگار طراحی کنیم

کارت ویزیت جزو مهم ترین اثر اولیه شما در مخاطب است، در صورتی که مخاطب حسی مثبت در خصوص فعالیت شما پیدا کند و همچنین زمینه فعالیت و تخصص شما را در راستای نیاز های خود ببیند، اقدام به نگهداری کارت ویزیت شما می نماید، این کارت ویزیت ممکن است در میان ده ها یا صدها کارت ویزیت دیگر در آرشیو مشتری باقی بماند و پس از مدتی هیچ وجه تمایزی نسبت به سایر کارت ویزیت ها نداشته باشد که مجدداً جهت استفاده از خدمات و برند شما، انتخاب شود؛ پس نیاز به طراحی خاص و ایجاد تمایز با سایر کارت ویزیت ها یکی از بهترین گزینه ها در جهت ماندگاری طرح است.

حال باید بدانید چگونه امکان ایجاد این تمایز و در نتیجه ماندگاری در کارت ویزیت میسر می گردد؟

خلاقیت ! استفاده از خلاقیت در طراحی کارت ویزیت نتیجه اینچنینی خواهد داشت، با فکر و تحلیل مخاطبین هدف و همچنین زمینه فعالیت می توان المان های کاربردی و خاصی انتخاب نمود که کارت ویزیت به همان شکل و فرم و کاربرد خاص طراحی شود، با ارائه یک مثال این بحث را واضح تر بیان میکنیم.

طراحی کارت ویزیتی که دارای کاربردی بجز ارائه اطلاعات به مشتری باشد، بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت، چراکه مخاطب به جهت کاربردی بودن کارت ویزیت نگاه مثبت تری نسبت به آن خواهد داشت و امکان جذب مخاطبین بیشتر به دلیل خلاقیت در طراحی و کاربرد کارت ویزیت بسیار بالا خواهد بود، علاوه بر این، مخاطب به ندرت چنین کارت ویزیتی را به دور خواهد انداخت و راز ماندگاری بیشتر کارت ویزیت این گونه خواهد بود.

حتما بخوانید :

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

پنج × 3 =