انواع کاتالوگ

انواع کاتالوگ

طراحی کاتالوگ وسیله به نمایش گذاشتن تخصص و ظرافت طراحی، طراح است! کاتالوگ با در بر داشتن اطلاعات محصولات و همچنین توضیح فعالیت شرکت مربوطه، یکی از مهم ترین بخش های معرفی محصولات و برند سازی آن ها است که تاثیر فوق العاده ای در جذب مخاطب نسبت به استفاده از محصول یا خدمات فوق دارد. کاتالوگ دارای طرح روی جلد و محتوا می باشد که در این میان طرح روی جلد بسیار حائز اهمیت است، در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

کاتالوگ صنعتی

کاتالوگ صنعتی در واقع کاتالوگی است که در بخش معرفی صنعتی اقدام به تهیه آن می کنند، این کاتالوگ دارای نقشه های صنعتی، سه بعدی و همچنین مشخصات صنعتی خدمات یا محصول خواهد بود و اطلاعات تخصصی در خصوص یک محصول ارائه خواهد نمود.

کاتالوگ جنرال شرکتی

کاتالوگ جنرال یا شرکتی همان کاتالوگی است که در اکثر نمایشگاه های تخصصی جهت معرفی شرکتها و موسسات استفاده می شود، در کاتالوگ جنرال اطلاعاتی همچون رزومه فعالیت شرکت، محصولات و خدمات آن و همچنین افق های پیش رو در آن قرار دارد.

کاتالوگ محصولات

کاتالوگ محصولات در واقع پکیجی از اطلاعات محصولات تولید شده و یا ارائه شده توسط شرکتی خاص می باشد، که با هدف شناساندن آن به مشتری و ایجاد فرصت انتخاب برای مخاطب آن، طراحی و منتشر می شود. کاتالوگ محصولات با ارائه اطلاعات کاربردی و مهم برای مخاطب یک محصول و همچنین درج عکس آن، یکی از روشهای معرفی محصولات است.

طراحی طرح روی جلد کاتالوگ

طرح روی جلد، اولین لایه در جذب مشتری است که ارتباط مستقیم با شخصیت سازی محصول و برند آن در مخاطب دارد، طرح روی جلد کاتالوگ در صورتی که با تحلیل دقیق بازار هدف مخاطب طراحی شده باشد، و تیم طراحی حرفه ای لوگو دیزاین، با اتد بای مختلف در نهایت یک طرح را انتخاب و اجرا نموده باشند، درصد موفقیت جذب و متقاعد نمودن مخاطب از مشاهده محصول نهایی طراحی کاتالوگ بسیار مورد توجه خواهد بود.

در لوگو دیزاین با شناخت بازار هدف شما و همچنین شناسایی مخاطبین شما، طراحی کاتالوگ انجام می شود، این طراحی مطابق سلیقه مخاطب و کارفرما خواهد بود و قطع به یقین نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

طراحی صفحات داخلی کاتالوگ

در اینجا تصور کنید، مخاطب با مشاهده طرح روی جلد کاتالوگ مجذوب و مشتاق کسب اطلاعات بیشتر از شماست، با باز نمودن کاتالوگ بخش مهم دیگری را مشاهده می نماید که تا کنون زیر ساخت آن را محیا نموده بودیم، در این بخش مخاطب انتظار مشاهده محتوایی از عکس، مشخصات، لوگو و اطلاعات محصول یا خدمات دارد، علاوه بر این محتوا، ظاهر و گرافیک صفحات داخلی نیز حائز اهمیت می باشد، همان گونه که مثال زده شد، مخاطب با مشاهده جلد کاتالوگ مشتاق مطالعه بیشتر شده و گام اول موفقیت در ارائه یک کاتالوگ مناسب را تا اینجا به درستی برداشته ایم، حال می بایست نیاز مخاطب در مشاهده اطلاعات بیشتر در صفحات داخلی نیز بر آورده گردد تا بتوان گفت طراحی و ارائه کاتالوگ شما موفقیت آمیز بوده و هزینه آن قطعا جزو تبلیغات شما محسوب میگردد نه ضد تبلیغ!

اصول طراحی صفحات داخلی کاتالوگ

در طراحی صفحات داخلی می بایست به اصولی پایبند بود، این اصول بخشی با دانش طراحی کاتالوگ و بخش دیگر با خلاقیت طراح و همچنین سلیقه مشتری معین میگردد. طراح با معین نمودن اصول طراحی صفحات داخلی که شامل انتخاب رنگ و طرح همسو با طرح روی جلد و همچنین ساخت چارچوب خاص در طراحی صفحات داخلی پیش می رود. طراحی صفحات داخلی در گام نخست با مشخص نمودن محتوا اتفاق می افتد، دقت داشته باشید محتوا می بایست مورد نیاز مخاطب باشد و ارائه اطلاعاتی که مخاطب علاقه و نیازی به دانستن آن ندارد، یکی از اشتباهات بزرگ در طراحی کاتالوگ توسط افزاد فاقد صلاحیت طراحی است.

طراح وظیفه دارد کار فرما را نسبت به این اصول مطلع نماید، چراکه ارائه اطلاعات زیاد از حد و غیر ضروری صرفاً با شلوغ نمودن صفحات کاتالوگ، سرنوشت یک ضد تبلیغ را برای شما رقم خواهد زد. پس صرفاً به ارائه اطلاعات کلی، دقیق و مهم برای مخاطب اکتفا کنید.

حتما بخوانید :

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

16 − 3 =