در طراحی کاتالوگ رنگ سازمانی را در نظر داشته باشید. استفاده از آرم و لوگو شرکت مربوطه بسیار مهم می باشد
از تغییر رنگ لوگو یا مخدوش نمودن آن با اضافه کردن رنگ ها با هدف تنوع، خودداری نمایید (دقت داشته باشید لوگو شخصیت و ماهیت یک شرکت است و تغییر در آن به هیچ وجه برای کارفرما خوش آیند نخواهد بود)
طراحی کاتالوگ را با در نظر گیری اصول چاپ انجام دهید، در کاتالوگ چاپی می بایست با اصول چاپ مغایر نباشد
جمله یا شعار سازمانی را در جایی مناسب قرار دهید
طراحی را با در نظر گیری هارمونی تونالینه های رنگی انجام دهید تا تاثیر خوبی در مخاطب ایجاد نماید
سعی کنید طرح نهایی را پس از چاپ و برش تصور کنید و از دید مخاطب آن را بررسی نمایید
دقت داشته باشید شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا با طرح روی جلد کاتالوگ مخاطب را جذب در ورق زدن کاتالوگ نمایید، پس از خلاقیت و دانش طراحی قافل نشوید.