تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ (قسمت دوم)

تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ (قسمت دوم)

در قسمت اول این مطلب (تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ) ویژگی چهار رنگ قرمز، بنفش، آبی و زرد را در طراحی کاتالوگ و به طور کلی تر در تبلیغات(تبلیغات چاپی، تبلیغات بنری، تبلیغات کاغذی و …) بیان کردیم. در این مطلب به توضیح پنج رنگ دیگر می پردازیم. در ضمن اگر مشتاقید که مطالب بیشتری را در مورد تأثیر رنگها در طراحی و تبلیغات مطالعه کنید، به شما توصیه می کنم که مطلب روانشناسی رنگ ها در کارت ویزیت و همچنین رنگ ها در طراحی بنر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

مفهوم رنگها در طراحی کاتالوگ

زرد
رنگ زرد طبعاً رنگی گرم به شمار می آید که در طراحی کاتالوگ، رنگی خلاق، انگیزاننده، روشن و مثبت است. در تبلیغات رستوران ها، مواد غذایی، کشاورزی و صنایع برق و انرژی از رنگ زرد بهره زیادی برده می شود.

نارنجی
نارنجی به عنوان یک رنگ گرم و روشن، نماد سرزندگی، خوشی و سرگرمی است که از لحاظ تأثیر روانی، نزدیک به رنگ زرد است. شرکت های تبلیغاتی و ارائه دهنده خدمات طراحی و چاپ، از این رنگ برای تبلیغ شرکت های صنایع غدایی، پزشکی و تکنولوژی بهره می گیرند.

قهوه ای
قهوه ای رنگی طبیعی، با دوام و نسبتاً ساده است. در طراحی کاتالوگ، این رنگ بیشتر در تبلیغات چاپی مربوط به لباس و پوشاک، خودرو و کشاورزی کاربرد دارد.

مشکی
قوی ترین رنگ در بین رنگها، رنگ مشکی می باشد. پرستیژ و ابهت رنگ مشکی نسبت به رنگهای دیگر بالاست و نماد قدرت، اعتماد و ارزش است. این رنگ در شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی، خودرو، لباس و پوشاک، وسایل خانگی و وسایل لوکس بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

سفید
سادگی، پاکیزگی، نرمی، نجابت و خلوص از جمله ویژگی های بارز رنگ سفید است که موارد کاربرد آن را در طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور در صنایعی چون لوازم بهداشتی، خودرو، پزشکی و … به وضوح می توان مشاهده کرد.

توجه به تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ در تبلیغات بنری و چاپی، به جذب و ترغیب مشتری کمک قابل توجهی خواهد کرد.

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

سه + هجده =