تاثیر رنگ ها در طراحی کاتالوگ

تاثیر رنگ ها در طراحی کاتالوگ

توجه به تاثیر رنگ ها در طراحی کاتالوگ نقش مؤثری در جذب مخاطب و مشتری ایفا می کند. البته این موضوع فقط محدود به طراحی کاتالوگ نیست بلکه برای هر شیوه تبلیغاتی اعم از طراحی بنر، طراحی کارت ویزیت، طراحی پوستر و طراحی بروشور نیز باید به انتخاب و ترکیب رنگها توجهی ویژه داشت. جالب است بدانید که بخشی از فرآیند برندینگ از طریق انتخاب رنگ در طراحی تبلیغات صورت می گیرد. یعنی شما با انتخاب یک یا چند رنگ غالب در طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور و یا طراحی بنر، برند خود را به مشتری معرفی می کنید و مشتریان و مخاطبان با این رنگ(ها) شما را می شناسند.

مفهوم رنگها در طراحی کاتالوگ

حال می خواهیم شما را با مفهوم رنگها و موارد کاربرد آنها به ویژه برای چاپ و طراحی کاتالوگ و طراحی بنر تبلیغاتی آشنا کنیم:
قرمز
رنگ قرمز رنگی جداب و پرانرژی است و استفاده از آن در طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور و بنر تبلیغاتی باعث جلب توجه بیننده می شود. از این رنگ بیشتر در تبلیغ محصولات آرایشی و بهاشتی، پوشاک و لوازم زنانه و رستوران ها استفاده می شود. البته قرمز یکی از رنگهای محبوب و پرکابرد در تبلیغات می باشد.

بنفش
بنفش در تبلیغات، رنگی مرموز، سلطه طلب و دلرباست که در تبلیغات بنری و چاپی شرکت هایی که در زمینه تکنولوژی، پزشکی و سلامت و حوزه مالی فعال هستند بیشتر نمایان است.

آبی
شاید آبی را بتوان محبوب ترین و پرکاربردترین رنگ در بین رنگها دانست. شرکت هایی که خدمات چاپ کاتالوگ و طراحی کاتالوگ را انجام می دهند، در موارد زیادی از این رنگ در تبلیغات کاغذی و چاپی بهره می برند.

سبز
رنگ سبز را می توان نماد آرامش، متانت، معنویت و شادابی و طراوت دانست. از این رنگ در طراحی کاتالوگ در زمینه های کشاورزی، پزشکی، مسافرتی و مسکن استفاده زیادی صورت می گیرد.

در قسمت دوم مطلب تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ، شما را با ویژگی رنگهای دیگر آشنا خواهیم کرد …

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

20 − هشت =