تعریف طراحی لوگو

تعریف طراحی لوگو

قبل از شروع برای طراحی کارت ویزیت یا انتخاب رنگ ها برای سربرگ نیاز به یک لوگو برای برجسته ساختن نام شرکت خود دارید. لوگو یکی از مهمترین عنصر طراحی شرکت شماست زیرا اساس و پایه برای اصول دیگر بازاریابی از جمله نوشت افزار، بسته بندی، مواد تبلیغاتی و نشان ها است.
طراحی لوگو برای کارآفرینان از جمله املاک و مستغلات، فن آوری، انتشارات، آموزش گاه و … به صورت حرفه ای و متناسب با نیاز ها انجام می شود بایستی مکمل کسب و کار باشد. این طراحی با استفاده از نام کسب و کار و انتخاب قالب مناسب انجام می شود. یک طراحی لوگو حرفه ای بدون محدودیت در قالب ها، تم و رنگ ها بوده و کاملا منحصر به فرد طراحی و سفارشی سازی می شود.
یک عنصر و اساس شناخت پذیر در طراحی گرافیک، اغلب شامل یک نام، نماد یا علامت تجاری برای بیان و نمایش دادن یک سازمان یا محصول می باشد.
در تعریف طراحی لوگو می توان گفت لوگو یک نماد منحصر بفرد می باشد که بخش جدایی ناپذیر یک شرکت است و بصورت گسترده در بازاریابی محصولات و خدمات شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. یک لوگوی شناخته شده، نشان دهنده حسن نیت شرکت بوده و موجب حفاظت از مالکیت معنوی آن می شود.
طراحی لوگو بعنوان یک سمبل گرافیکی نشان دهنده یک شخص، شرکت یا سازمان می باشد. بطور معمول بسیاری از برند ها یک لوگوی تایپوگرافیک دارند که به وضوح نام سازمان را نشان می دهد. اما در صورتی که یک آرم به اندازه کافی مشهور باشد مانند نایک، نیازی به استفاده از نام شرکت در آن نیست.

انواع طراحی لوگو

انواع طراحی لوگو به سه نوع اصلی و پایه تقسیم می شوند.
• لوگو تصویر (متشکل از آرم یا نماد)
• لوگو تایپ (لوگوی نوشتاری)
• لوگو ترکیبی (ترکیبی از لوگو تصویر و لوگو تایپ)
لوگو تصویر : طراحی آرم شرکت یک علامت یا نشانه منحصربفرد ایجاد شده برای محصول، خدمات یا یک شرکت می باشد که به نمایندگی از طرف شرکت، آن ها را معرفی می کند.
لوگو تایپ : هر گونه شکل و پیکربندی الفبایی در طراحی لوگو برای شناسایی و نمایش نام منحصربفرد محصول، خدمات، شرکت و یا نشریه می باشد.

یک پیشنهاد برای شما:

استعداد در طراحی لوگو

استعداد در طراحی لوگو

نقش استعداد در طراحی لوگو و طراحی آرم طراحی لوگو ازمشاغلی است که احتیاج به استعداد و تونایی خاصی…

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

یک + 1 =